El Govern afirma que l’acord és fum

La trucada de dijous a la nit entre la consellera Laura Vilagrà i el ministre Félix Bolaños no va servir per calmar els ànims, com a mínim per la part catalana. Va ser una conversa en què el Govern va explicar a la Generalitat el seu pacte amb Junts sobre el traspàs a Catalunya de les competències d’immigració. No obstant, Vilagrà no es va donar per satisfeta. Després de parlar amb el ministre, la seva impressió és que Junts i el PSOE no han firmat un acord de transcendència, sinó una declaració d’intencions sense concrecions: "No hi ha res pactat".
En una entrevista, ahir a Rac1, Vilagrà va exposar que el ministre li va transmetre que el pacte amb Junts se circumscrivia a "impulsar una llei" sobre el tema, però que no hi havia "lletra petita" ni intenció de formalitzar-lo de manera "imminent". "És un tema molt seriós", va lamentar. A més, va qualificar de "vodevil" la negociació entre socialistes i postconvergents, ja que ni els ministres afectats pel traspàs –Interior i Inclusió– "sabien què s’havia pactat".
Vilagrà va recordar que Catalunya ja pot actuar en temes d’acollida i permisos de treball i va posar en dubte que el Govern central vulgui cedir en alguna cosa en qüestions com el permís de residència o l’expulsió de delinqüents multireincidents.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026