Detinguts dos agents del CNI acusats de filtrar dades als EUA
Al setembre, quan se’ls va presentar la policia, els dos agents del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) que investiga un jutjat de Madrid no s’esperaven la seva detenció. Feia mesos que eren investigats sense que ho sabessin, des que donés l’alarma un sistema de control de robatori d’informació i filtracions que té el CNI. El centre va posar llavors en marxa una investigació interna per confirmar aquesta fuga de dades i identificar a la totalitat dels autors, segons fonts pròximes al cas.
Les mateixes fonts confirmen a aquest diari que són dos els agents detinguts per la Policia Nacional sota l’acusació d’un delicte de revelació de secrets. Els dos van ser detinguts el setembre passat, en una operació portada a terme a Madrid, molt poc després que la fiscalia hagués rebut una denúncia del mateix CNI sobre aquesta presumpta traïció. A la detenció se li va donar la màxima prioritat per evitar filtracions sobre la denúncia que poguessin posar-los sobre avís.
Els dos agents no eren conscients de la investigació i l’arribada de la policia els va agafar sense que s’haguessin pogut escapar del país.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- ENDOCRINOLOGIA La teva paella podria estar danyant les teves hormones: els experts alerten sobre els disruptors endocrins
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
