Negociació
PSOE i PNB tanquen el seu acord i asseguren la majoria absoluta en la investidura de Sánchez
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i el president de l’Euzkadi Buru Batzar, Andoni Ortuzar, firmarà aquest matí el pacte al Congrés
El PSOE i el PNB han arribat a un acord per garantir la investidura de Pedro Sánchez. Segons ha pogut confirmar aquest diari de fonts socialistes i jeltzales, el pacte s’ha tancat en les últimes hores i serà rubricat aquest mateix divendres a les 11.00 hores al Congrés dels Diputats per part del líder dels socialistes i president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i el president de l’Euzkadi Buru Batzar, Andoni Ortuzar. El 2019, l’acord d’investidura ja va ser firmat per tots dos al Congrés.
Amb el suport dels cinc diputats bascos, Sánchez es garanteix la majoria absoluta per ser investit en primera votació. El debat per a la investidura de Pedro Sánchez es perfila per a mitjans de la setmana vinent, els dies 15 i 16 de novembre. Segons fonts del Govern central, és la data que és sobre la taula després de firmar-se el pacte amb Junts.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE