Negociacions
ERC i el PSOE segellen l’acord per a la investidura de Pedro Sánchez

Acord tancat. ERC i el PSOE han arribat aquest dijous a un pacte perquè els set diputats republicans votin a favor de la investidura de Pedro Sánchez i la direcció republicana ja l’ha validat. Serà la segona vegada consecutiva que els vots d’Esquerra Republicana serveixin per fer president Sánchez: la primera va ser el gener del 2020. Les negociacions s’havien intensificat en els últims dies i avui n’ha arribat l’impuls final. Si dimarts es tancava l’acord sobre l’amnistia, aquest dijous s’ha arribat a un pacte definitiu sobre les altres tres qüestions que quedaven: el traspàs de Rodalies a la Generalitat, la millora del finançament i la taula de diàleg.
Que aquest dijous es presumia com el dia definitiu s’ha vist ben d’hora. El primer indici és que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anul·lat la seva agenda del matí, que incloïa una visita al port de Barcelona. El senyal definitiu ha arribat al migdia quan els republicans han reunit la seva executiva per abordar el pacte, el pas preceptiu abans de comunicar-ho públicament.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- La ‘generació muda’ arriba a l’oficina
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Una vegada més La Policia Nacional alerta: compte amb aquest sms que suplanta a la DGT
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Un any de les eleccions Illa tindrà una proposta de finançament abans de l’estiu i refreda una reunió amb Ayuso
- GUERRA COMERCIAL Els Estats Units i la Xina pacten la suspensió parcial d’aranzels i creen un mecanisme de diàleg