La convulsa tardor del 2017
Puigdemont, sis anys després de la DUI: «No hi renunciem ni hi renunciarem»

L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha reivindicat la declaració unilateral d’independència (DUI) el dia que es compleixen sis anys de la seva proclamació fallida al Parlament. «L’hem reivindicat, l’hem traduït a 25 llengües i la mantenim viva per quan l’independentisme en el seu conjunt sàpiga reunir-se en una única estratègia, superant temptacions partidistes», ha afirmat en un apunt a X (abans Twitter).
En plenes negociacions per a la investidura de Pedro Sánchez, ha afegit que tot allò que es pacti no han de suposar «renúncies» per a l’independentisme ni desconstruir el que es va començar el 2017 «malgrat que a alguns els sembli poc i a d’altres els sembli massa». «No hi hem renunciat ni hi renunciarem, per més dificultats que hi hagi i per més esforços que alguns facin per desdir-se d’allò», ha dit.
El Parlament és el representant legítim del poble de Catalunya. Tots els pobles tenen dret a l’autodeterminació. És a partir d’aquesta legitimació i dels resultats del referèndum de l’1 d’octubre que avui fa sis anys, el @parlamentcat va proclamar la independència de Catalunya.…
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) 27 de octubre de 2023
Una «pulsió amnèsica»
Segons Puigdemont, durant aquests sis anys s’ha preservat la DUI de la «pulsió amnèsica o devaluadora d’alguns», mentre ha defensat que el Parlament és el «representant legítim» del poble de Catalunya i que «tots els pobles tenen dret a l’autodeterminació».
En la mateixa línia i també a través de la xarxa social X, el secretari general de Junts, Jordi Turull, ha assegurat que no renuncia al «valor polític» de la DUI ni a la «legitimitat per fer-la efectiva». Així mateix, ha recordat que el Parlament no l’ha revocat.
La que va ser presidenta de la Cambra catalana, Carme Forcadell, ha defensat a la SER que «tant de bo» hi hagi investidura de Sánchez perquè això voldria dir que «s’ha avançat molt nacionalment i socialment com a país» i en les demandes independentistes a l’Estat, sostenint que si Junts i ERC donen el seu sí al candidat socialista, això implica que el PSOE ha cedit a les seves pretensions.
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera