Guerra al Pròxim Orient
Sánchez arriba al Caire per assistir a la cimera sobre el conflicte a Gaza

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha arribat aquest divendres a la nit al Caire per assistir a la cimera internacional que se celebrarà aEgipte per abordar el conflicte actual a la Franja de Gaza arran de l’atac terrorista perpetrat pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) contra Israel el 7 d’octubre.
La jornada començarà cap a les 9.25 (hora espanyola) amb la rebuda dels caps d’Estat i de Govern per part del president de la República d’Egipte, Abdelfatah al-Sisi. Durant el matí, Sánchez assistirà a les dues sessions del plenari i acabarà amb un dinar de feina.
Notícies relacionadesLa cimera, convocada pel president egipci abordarà l’actual situació a la regió i l’aguda crisi humanitària a Gaza, així com el futur de la causa palestina i el procés de pau, ha precisat la Moncloa en un comunicat, que emmarca aquesta cita en l’esforç per «mobilitzar la comunitat internacional amb l’objectiu de frenar l’actual espiral de violència i buscar solucions al conflicte». El president viatja acompanyat pel ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.
A la cita de dissabte organitzada pel president egipci, Abdelfatah al-Sisi, està previst que hi assisteixin diversos líders de la regió així com alguns europeus.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça