Diplomàcia
Feijóo veu «grollera» la resposta del Govern a la queixa de l’Ambaixada d’Israel

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, considera que la reacció que ha tingut el Ministeri d’Exteriors espanyol davant les queixes de l’Ambaixada d’Israel ha sigut «grollera». Per al dirigent conservador, Israel és un país «en xoc» i veu malament que Espanya hi entri «en conflicte diplomàtic».
El xoc entre la legació a Madrid i el Ministeri d’Exteriors es va produir aquest dilluns a la tarda. L’ambaixada va emetre un comunicat en el qual condemnava «enèrgicament» les declaracions «immorals» realitzades per «certs membres» del Govern espanyol «que han decidit alinear-se amb el terrorisme» de Hamàs, unes paraules que van ser respostes pel departament que dirigeix José Manuel Albares amb un altre comunicat en el qual rebutjava «taxativament» les «falsedats abocades» per la legació sobre alguns dels membres del Govern espanyol.
Exteriors no accepta, assenyalava el text, «insinuacions infundades» i va remarcar que «qualsevol responsable polític pot expressar lliurement posicions com a representant d’un partit polític en una democràcia plena com és Espanya».
És aquesta reacció d’Albares la que Feijóo veu «grollera» tot i que el polític gallec, en una breu acusació a la premsa, ha admès que el contingut de la nota de l’Ambaixada d’Israel «podia ser una mica més encertat».
En tot cas, segons el líder del PP, «l’embolic que té el Govern i la seva ruptura en política internacional ja són un clàssic». «Quan un país té un conflicte i quan un país és atacat per una organització terrorista [amb referència a Hamàs], no hi ha equidistància. En conseqüència, lamento molt que el meu país tingui un problema diplomàtic amb Israel i crec que el president del Govern central hauria de posar-hi ordre, tot i que comprenc que els vots de Sumar i els vots de Podem són determinants perquè segueixi de president del Govern», ha continuat. Feijóo ha insistit que no creu que sigui el «moment de tenir un conflicte amb Israel».
La guerra entre Israel i l’organització terrorista Hamàs a Gaza ha disparat la tensió per tot el Pròxim Orient. Els atacs que els radicals van llançar sobre Israel han desencadenat una operació militar del Govern hebreu, que té els dos milions d’habitants de Gaza a punt de quedar-se sense queviures, llum i aigua. La setmana passada, Israel va obligar la població de la Franja a abandonar el nord del territori si no volien patir l’impacte de les bombes. Però els empenyen cap al sud del territori, que és desèrtic. Joe Biden, president dels EUA, viatjarà al país hebreu aquest dimecres.
- Baixa natalitat La Universitat Pompeu Fabra explica per què és cada vegada més freqüent voler tenir només un fill
- Psicologia El pediatra Carlos González explica què passa si els pares discuteixen davant dels seus fills
- Desorientació i falta de solucions
- Estrena ferroviària Renfe inicia amb èxit les proves del nou tren de Rodalies sobre el traçat de la línia R1
- Els joves adults que viuen en parella cauen a la meitat en 50 anys
- Combustibles fòssils Descobert un enorme jaciment de gas al Regne Unit que podria satisfer la seva demanda energètica durant una dècada
- Relacions internacionals La UE assegura que la seva reacció als aranzels dels Estats Units serà «ferma i immediata»
- Estratègia dels republicans Tardà (ERC) veu «d’una altra època» els pactes amb Junts i aposta per fronts amb els Comuns i la CUP
- El Vaticà El papa Francesc, ingressat a l’hospital a causa de la seva bronquitis
- CAIGUDA A QUARTS L’eliminació del Barça de la Copa deixa Peñarroya a la corda fluixa: «La meva figura és el que menys importa»