Escapada a Galícia
El ‘Bribón’ de Joan Carles I venç a les regates de Sanxenxo
El rei emèrit Joan Carles I ha guanyat amb el ‘Bribón’ el XXIV Trofeu Hotel Carlos I Silgar en la classe 6M després d’haver completat la remuntada en les dues regates que es van celebrar aquest diumenge i en les quals també va participar la infanta Elena, tot i que amb una altra embarcació, l’‘Alibabá II’, que va cedir el lideratge que havia aconseguit dissabte.
Amb sol, dia de platja a Sanxenxo (Pontevedra), vent del nord-oest al voltant d’11 i 12 nusos i sense gaires onades, condicions òptimes per navegar, les embarcacions van poder completar les dues mànigues previstes el segon dia de competició, quatre en total al llarg del cap de setmana.
Es van validar dos sobrevent-sotavent i el ‘Bribón’, sota la grímpola del Reial Club Nàutic de Sanxenxo, va aconseguir refer-se del quart lloc en què havia començat la regata dissabte. Després aquesta mala màniga inicial, el barco de Joan Carles I es va emportar la segona prova de dissabte i va guanyar les dues d’aquest diumenge.
La infanta Elena ha competit
Amb la infanta Elena com a part de la tripulació durant el segon dia de competició (el primer havia navegat en una embarcació auxiliar) i Miguel Lago a la canya, el barco de la Monte Real Club de Yates de Baiona (MRCB) va sumar un tercer lloc i un quart que el van relegar a la segona plaça de la general entre els 6M.
En la cerimònia de premis, Joan Carles I va recollir el corresponent al ‘Bribón’ i va posar amb la tripulació que comanda el seu amfitrió, Pedro Campos, que a més presideix el Reial Club Nàutic de Sanxenxo.
L’alcalde de Sanxenxo, Telmo Martín, i el director de l’Hotel Carlos I van presidir la cerimònia al pallol del Nàutic.
Notícies relacionadesUna vegada finalitzada la regata, es preveu que el rei emèrit allargui almenys una jornada la seva estada a Galícia per continuar preparant-se per al Mundial de 6M que se celebrarà al Regne Unit a finals d’agost.
Joan Carles I va aterrar dimecres passat a Vigo després de volar en un jet privat des d’Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units) i des d’aleshores s’allotja a Sanxenxo a la casa del seu amic Pedro Campos a Nanín, a 2,5 quilòmetres del nàutic. És la seva tercera visita a Espanya des que va fixar la seva residència als Emirats l’any 2020.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
- Catalunya, fàbrica de cànnabis Les baixes penes a Espanya vinculades a la marihuana atrauen les màfies internacionals
- ONADA DE FRED Les temperatures es desplomen a Catalunya: fins a -13,7º a Das, -6º a Cardona i -1,8º en punts de Barcelona
- La BBC i Winston Churchill
- Les lectures més esperades per al 2026
