Junta directiva aquesta tarda
Feijóo envia un missatge a Ayuso abans de la reunió: buscarà suports per a la investidura

Si es recorda una imatge del balcó de Génova el 23 de juliol del 2023, aquesta serà la d’Isabel Díaz Ayuso primer amb el rostre trist i, després, amb cara de circumstàncies quan simpatitzants del PP van començar a corejar el seu cognom mentre parlava Alberto Núñez Feijóo. L’habilitat política d’Ayuso va arrasar amb la presidència de Pablo Casado i sempre ha sigut un element a tenir en compte en aquesta etapa amb Feijóo. El polític gallec, més hàbil que Casado, ha sabut conviure amb ella en aquests 15 mesos que porta al capdavant de la formació conservadora, tot i que aquesta imatge d’ahir a la nit va despertar algun temor en l’entorn de Feijóo i en algunes rellevants baronies del PP.
«No crec que faci res, perquè no hi ha clima per a això», responia aquest matí a EL PERIÓDICO un dels dirigents autonòmics més rellevants del partit. El «per a això» és per intentar tombar Feijóo abans que hi hagi una hipotètica repetició electoral. «A mi no m’ha trucat Ayuso, però si ho fa li diré que Alberto ha guanyat les eleccions i es mereix seguir al capdavant», relata un altre baró conservador.
Aquest clima és en el que se celebrarà aquesta tarda a la seu del PP, al carrer de Génova, la reunió de la junta directiva nacional que va convocar ahir a la nit Feijóo. A aquesta junta hi ha convocats tots els dirigents del partit, inclosos barons, parlamentaris, alcaldes de grans ciutats... I perquè hi ha aquest mar de fons, la direcció del partit ha enviat un breu comunicat repetint el que se sabia des d’ahir a la nit i que diversos dirigents del partit interpreten com un avís a navegants: el polític gallec intentarà guanyar suports per a la seva investidura. Ho té molt difícil, perquè seria sumar les voluntats de Vox i del PNB, entre altres partits, però s’arremangarà i mirarà d’aconseguir-ho. És a dir: Feijóo té un full de ruta i es posarà en marxa.
En el comunicat es diu que el líder dels populars «començarà immediatament les converses amb altres partits polítics a la recerca d’aconseguir els suports necessaris de cara a la seva investidura com a president del Govern» perquè ha sigut el candidat més votat. «Després d’emplaçar a la nit el candidat del PSOE a mantenir contactes en els pròxims dies, contactarà pròximament amb VOX per començar a conèixer de primera mà les seves impressions de cara a la nova Legislatura. També parlarà amb altres partits de l’arc parlamentari. En alguns casos fins i tot sabent que el seu suport no serà possible i, en altres, per explorar la disponibilitat d’aquests partits (com en els casos d’Unió del Poble Navarrès i Coalició Canària) de votar ‘sí’ a la seva candidatura al Congrés dels Diputats», diu, per acabar, el text. La direcció del PP no parla en cap moment de reunir-se amb el PNB.
El missatge l’han llegit tots els que assistiran a la junta directiva nacional així que, quan es trobin els periodistes a l’entrada, saben a què atenir-se, perquè saben el que Feijóo ha tornat a dir avui que vol.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV