Eleccions
Rufián denuncia insults homòfobs i amenaces de Desokupa: «El seu odi és el nostre orgull»

El cap de llista d’ERC a les eleccions generals, Gabriel Rufián, ha denunciat els insults homòfobs i «amenaces» per part de Desokupa i centenars d’usuaris arran de la seva participació ahir en la marxa de l’Orgull a Barcelona, davant de la qual cosa ha avisat: «El seu odi és el nostre orgull».
Unes 110.000 persones, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona –120.000, segons l’organització– van participar ahir a la capital catalana en la tradicional marxa amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, una mobilització que aquest any va coincidir amb la campanya de les eleccions generals i que va batre un rècord de participació.
Entre els diferents polítics i candidats de diverses formacions polítiques que van assistir a la marxa en diferents carrosses hi va ser Rufián, amb altres companys d’ERC, que va compartir diferents imatges a les seves xarxes socials mostrant el seu suport al col·lectiu LGTBI.
Però un dia després, el candidat d’ERC ha denunciat a Twitter els insults que està rebent, després que la polèmica empresa de desallotjaments extrajudicials Desokupa hagi publicat a Instagram unes fotografies de Rufián en aquesta marxa.
Así desde ayer.
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 16 de julio de 2023
Homofobia y amenazas.
Su odio es nuestro orgullo.
Me vais a tener siempre enfrente, nazis. pic.twitter.com/nHMIEDX9FR
«El que fan alguns per sumar quatre vots... Gabriel Rufián ara és ‘Rufinita’, que em sembla meravellós, però realment surt de l’armari una setmana abans de les eleccions. Doncs res, tio, et continuem estimant siguis el que siguis, guapo», assenyala la publicació.
Notícies relacionadesUna publicació que en dues hores de diumenge ja tenia més de 6.170 likes i gairebé 400 comentaris, molts d’ofensius contra Rufián i el col·lectiu LGTBI, i que el mateix candidat d’ERC ha mostrat en diverses captures de pantalla a través de les seves xarxes socials, a tall de denúncia.
«Així des d’ahir», ha lamentat Rufián, al·ludint aquesta publicació i altres comentaris rebuts a través de les xarxes socials. «Homofòbia i amenaces. El seu odi és el nostre orgull. Em tindreu sempre davant, nazis», ha replicat.
LGTBIQ+ Homofòbia Dia de l'Orgull LGTBI+ Gabriel Rufián ERC - Esquerra Republicana de Catalunya
- Ciència Un test pioner creat a Catalunya permetrà predir l’Alzheimer
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Cristina Maragall: "Prevenir l’Alzheimer és més important que curar-lo"
- El memorial als afusellats del Camp de la Bota arriba amb vuit anys de retard
- L’estació de Liceu recupera l’aspecte original
- Campanya de bany Catalunya tanca l’estiu amb 28 morts i 145 ferits per ofegament en platges, piscines i pantans
- Educació Ni ungles llargues ni faldilles curtes: els codis de vestimenta tornen a l’escola italiana i aixequen crítiques per sexisme
- Reunió del grup parlamentari ERC registra en solitari la llei de l’IRPF acusant Sánchez de «perjudicar» Catalunya i la seva economia
- Benestar ¿Prefereixes quedar-te a casa abans que sortir amb amics? Això diu la psicologia sobre tu
- Tous fitxa la seva nova consellera delegada a Parfois, que deixa les regnes en mans d’un exMango