Eleccions 23J
Feijóo demana concentrar el vot en el PP per aconseguir una majoria que encara veu «difícil»
Acusa Sánchez de «pertorbar la democràcia» al voler governar tot i que perdi les eleccions
El candidat a la Presidència del Govern per part del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha apel·lat aquest diumenge des de Saragossa «a concentrar el vot del canvi», de «tots els que volen acabar amb el ‘sanchisme’», en la papereta dels populars. «Estem a 20-25 escons de la majoria, es pot aconseguir. No us vull mentir, serà difícil, però si concentrem el vot en la papereta del canvi, la del PP, es pot aconseguir», ha dit el líder dels conservadors.
Feijóo, que ha compartit el míting amb el líder del PP a Aragó, Jorge Azcón, i el candidat dels populars al Congrés per la província de Saragossa, Pedro Navarro, ha centrat part del seu discurs a atacar el president del Govern, Pedro Sánchez, a qui ha acusat de mentir.
Feijóo ha insistit també que el PSOE no pot pretendre governar si perd les eleccions. «No m’interessa el bloqueig. La proposta del PSOE és la següent: si el PP guanya, no pot pactar amb ningú, i cal repetir eleccions fins que el PSOE guanyi. I si el PSOE perd pot governar amb tots. Això no pot ser», ha criticat el líder dels populars. «Això és pertorbar la democràcia, és impedir l’alternança en els Governs», ha afegit.
Notícies relacionadesEl candidat del PP a la Moncloa també ha repetit algunes de les seves mesures ja anunciades, com la universalització i gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys i la rebaixa de l’IVA per a la carn, el peix i les conserves.
Feijóo s’ha referit, a més, a la fàbrica de bateries de Tata. Segons va dir un dia abans la ministra d’Economia, Nadia Calviño, també des de Saragossa, encara és possible que aquesta planta es munti a Aragó. Però, segons ha explicat el líder del PP, aquesta companyia ja està buscant a través de LinkedIn empleats a Coventry, Anglaterra. «Si jo digués això no podria tornar a Aragó perquè els estaria mentint», ha argumentat el gallec.
- Movilitat a la Catalunya central Usuaris del bus de Sallent a Barcelona se senten deixats per la nova proposta de servei
- Aliances parlamentàries El Congrés exigeix al Govern que "renunciï" a la regularització de 500.000 migrants i executi les "ordres de retorn"
- Clàssics del rock català Brams tornen amb un disc per transformar l'"aturdiment" derivat de l'1-O en "optimisme"
- ORIENT MITJÀ Espanya prepara l’evacuació dels seus militars desplegats a l’Iraq
- Cures intensives Els metges de l’UCI demanen acabar amb les guàrdies de 24 hores: "El desgast transcendeix la simple falta de son"
