Eleccions generals
L’exdiputat d’Unió Roger Montañola serà el candidat del PDeCat el 23J
L’exdiputat d’Unió Democràtica Roger Montañola serà el cap de llista del PDeCAT-Espai CiU al Congrés en les eleccions generals del 23 de juliol.
Així ho ha ratificat, de manera majoritària, el consell nacional del PDeCAT celebrat aquest diumenge, que ha definit una llista en què el secretari d’organització d’aquest partit i diputat al Congrés, Genís Boadella, ocuparà el número dos de la candidatura per Barcelona al Congrés, ha informat el PDeCAT en un comunicat.
D’aquesta manera, la formació neoconvergent aposta per un candidat vinculat a l’antiga CiU, justament en una cita electoral en què farà bandera de la marca Espai CiU, que apel·la a la nostàlgia cap a l’extinta federació nacionalista que van encapçalar Jordi Pujol, Artur Mas i Josep Antoni Duran i Lleida.
Roger Montañola (Barcelona, 1986) va ser diputat al Parlament durant dues legislatures, entre el 2010 i el 2015, i va quedar fora de la Cambra catalana després que CiU es trenqués, en plena acceleració del procés sobiranista, quan va decidir quedar-se a Unió, en desacord amb el gir independentista de la Convergència d’Artur Mas el 2015.
Posteriorment, juntament amb l’exconseller de CDC Antoni Fernández Teixidó, Montañola va promoure Lliures, un grupuscle del catalanisme moderat, que es va acabar dissolent en Centrem, un altre intent fallit d’aglutinar els petits partits d’aquest espai.
Notícies relacionadesConsultor al sector privat, Montañola és llicenciat en Ciències Polítiques per la Universitat Pompeu Fabra, té un postgrau en aquesta matèria de la Universitat Autònoma de Barcelona i col·labora en diversos mitjans de comunicació. Va ser regidor de CiU a Premià de Mar, a més de portaveu d’Unió al Parlament el 2015.
L’Espai CiU, ha explicat Boadella, pretén ser «una pista d’aterratge per recuperar tot el coneixement, l’acció política i el rigor de totes les persones que creuen en el llegat de Convergència i Unió, en la defensa dels interessos de Catalunya», per treballar des de «la centralitat política i lluny dels simbolismes estèrils», informa Efe.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
