Efectes del 28M
L’elecció de la consellera Teresa Jordà com a número 2 d’ERC al Congrés força Pere Aragonès a remodelar el Govern
La diputada republicana Teresa Jordà crida a votar l’1-O per acabar amb el sistema patriarcal a Catalunya, durant el debat sobre el pacte contra la violència masclista al Congrés.
De manera diferida, potser per no afegir més imatge d’angoixa a la ja creada pels resultats de les eleccions municipals del 28M, Pere Aragonès executarà una remodelació del seu Executiu per afrontar el temps restant de legislatura. La finestra d’oportunitat, en el fons, la va crear Pedro Sánchez de manera immediata i arriscant-se a transmetre certa sensació d’emergència amb la convocatòria de les eleccions generals per al 23 de juliol.
ERC ha decidit, segons va avançar divendres ‘El Nacional’, col·locar la consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, com a número 2 en la llista republicana al Congrés, fent tàndem amb el líder a Madrid, Gabriel Rufián. Fonts de la direcció del partit van confirmar l’entrada de Jordà a la candidatura i van afegir que, «de moment», el retoc en el Govern es limitaria a buscar-li substitut. Un «de moment» que, això sí, deixa oberta la possibilitat que es moguin més peces i, d’entre totes, la que sona amb més força –ja des del 28M, quan es va especular que Aragonès forçaria una crisi de Govern– és la del titular d’Educació, Josep González Cambray.
Exalcaldessa i exdiputada
L’encara titular del departament d’Acció Climàtica ja va ser diputada a les Corts entre 2011 i 2018, quan va ser nomenada consellera per Quim Torra. Com a consellera ha afrontat la crisi hídrica derivada del període de 30 mesos de pertinaç sequera a Catalunya, amb divisió d’opinions sobre la seva gestió. Prèviament, entre 2003 i 2011, va ser alcaldessa de Ripoll.
Política Catalunya Congrés ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Teresa Jordà Pere Aragonès
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- SETGE SOBRE GAZA Vent en contra per a Israel: crítiques i aïllament de Trump a Macron passant per la premsa anglosaxona
- Protecció de la infància Els pederastes de la xarxa del Raval sabien que la víctima tenia 13 anys
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides
- DUEL AL PIZJUÁN El Reial Madrid converteix Dean Huijsein en el defensa més car de la seva història
- Tensió a Cornellà La conductora de l’atropellament múltiple, en llibertat