Investigació
Rajoy i Santamaría no van a la comissió sobre Pegasus i el Parlament ho portarà a fiscalia

El Parlament de Catalunyadenunciarà davant la fiscalia les incompareixences de l’expresident del Govern Mariano Rajoy i l’exvicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría en la comissió d’investigació del Parlament sobre l’espionatge amb el ‘software’ Pegasus a independentistes.
A més de Rajoy i Sáenz de Santamaría, tampoc han acudit a la comissió d’aquest dijous, malgrat estar citats, l’exdelegada del Govern a Catalunya Maria Eugènia Gay i qui va ostentar aquest mateix càrrec entre el 2016 i el 2018, Enric Millo, i les seves absències també es portaran a la fiscalia. Aquesta ha sigut la segona vegada que no han acudit a la comissió, ja que ja se’ls havia convocat en una altra sessió el 2 de juny.
Notícies relacionadesEn aquesta ocasió, ha explicat el president de la comissió, Josep Maria Jové, només Rajoy ha justificat la seva absència, emparant-se amb un dictamen del Consell d’Estat del 2019 que esgrimeix que els requeriments del Parlament només afecten les autoritats de la comunitat autònoma catalana i, per tant, no vinculen les estatals, que poden no acudir a la comissió d’investigació que els hagi citat.
Davant la falta de compareixents, els portaveus d’ERC, JxCat, la CUP i els Comuns en la comissió –Jordi Orobitg, Josep Rius, Montserrat Vinyets i Lucas Ferro, respectivament– han acordat traslladar a la Mesa del Parlament la proposta de denunciar davant la fiscalia la incompareixença dels quatre citats, tal com preveu el reglament de la Cambra catalana.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"