Municipals 28-M
¿Qui guanyarà les eleccions a Tarragona 2023? Aquestes són les prediccions més enllà de les enquestes
EL PERIÓDICO i Predilect actualitzen les estimacions de vot i la fórmula de govern més probable fins a la mateixa jornada electoral
¿Qui guanyarà les eleccions?: prediccions per a Barcelona, sis ciutats catalanes més, Madrid i la seva Comunitat
EL PERIÓDICO ofereix aquest dimarts la primera entrega del mercat de prediccions Predilect per conèixer l’evolució de l’estimació de vot i la fórmula de govern més probable en les eleccions municipals a Tarragona. Fruit d’un projecte d’investigació de la Universitat de Zuric, aquesta eina electoral funciona com un mercat de borsa i es basa en les transaccions d’un notable grup d’especialistes en ciències polítiques, socials i econòmiques.
¿QUÈ ÉS UN MERCAT DE PREDICCIONS?
Tarragona anticipa una batalla tan o més disputada que la del 2019, quan el PSC de Josep Fèlix Ballesteros va derrotar en vots el candidat d’ERC, Pau Ricomà, però no en va tenir prou per mantenir-se a l’alcaldia, que va passar a mans dels republicans. Ricomà ha governat mig mandat recolzat en els Comuns i l’altre mig, en Junts i la CUP. El duel, doncs, serà entre ERC i el PSC, que va fitxar com a alcaldable l’excandidat de Ciutadans Rubén Viñuales.
Notícies relacionadesEn la primera entrega, aquest dimarts 25 d’abril, el PSC parteix amb un 54,5% de probabilitats de recuperar l’alcaldia de Tarragona, 31 punts per davant ERC. Els republicans obren aquesta sèrie amb un 23,1% d’opcions de mantenir-se en el govern municipal.
Predilect és l’únic mecanisme que permet seguir l’última hora de les expectatives electorals més enllà de les enquestes i fins i tot la mateixa jornada electoral, atesa la prohibició legal de publicar estudis d’opinió durant els cinc dies previs als comicis i fins que tanquin els col·legis electorals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions Política Catalunya Enquestes Tarragona En Comú Podem Eleccions municipals Ciutadans CUP PPC ERC - Esquerra Republicana de Catalunya PSC PSC Vox Junts per Catalunya
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Televisió Pedro Piqueras i José Ribagorda confessen el gran disgust que tenien amb Sálvame: “Eren completament ridículs”
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
