Eleccions del 28M
Illa exigeix a Ayuso i al PP «conèixer de veritat què és Catalunya» abans de parlar
El lider socialista demana acabar amb «la cultura de la queixa» i amb les confrontacions
Última hora sobre la campanya electoral
El líder dels socialistes catalans, Salvador Illa, ha demanat a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, i a altres dirigents del PP que «coneguin de veritat què és Catalunya» abans de parlar.
Així ho ha assegurat aquest dissabte a la tarda en un acte celebrat a Tortosa (Baix Ebre), on ha respost a les declaracions de la presidenta madrilenya sobre les diferències de finançament entre Madrid i Catalunya, interpel·lant el mateix Illa.
«Catalunya té una enorme capacitat de resistència i compta amb uns fonaments sòlids, no ahir, sinó al llarg de moltes generacions que ens fan sentir-nos orgullosos de les nostres arrels», ha manifestat Illa.
El líder del PSC ha assegurat que els catalans «de vegades tenim moments», però que «ens aixequem i tornem a ser motor d’Espanya», i ha reivindicat el dret «a l’optimisme i a l’esperança».
«Ningú, senyora Ayuso, ens impedirà que mirem al futur amb optimisme i amb ambició», ha destacat el dirigent del PSC, alhora que ha volgut enviar «una abraçada a tots els pobles d’Espanya» i concretament al de Madrid.
«Només els ganduls es queixen»
Durant la seva intervenció, el dirigent socialista també ha demanat acabar amb «la cultura de la queixa» a Catalunya, a l’assegurar que «només els ganduls es queixen» mentre que «la gent diligent es posa a treballar».
«Tot és culpa dels altres, tot és queixa, així no sortirem mai», ha criticat Illa, que ha assegurat que la comunitat ha de «perdre la por de decidir» sobre l’aposta per noves inversions i projectes al territori.
Illa també ha demanat fomentar «la cultura de la col·laboració, no de la confrontació», i ha criticat que la Generalitat mirés de traspassar la responsabilitat sobre la gestió de la greu sequera als ajuntaments: «¿Però això què és?».
Sobre la situació de l’actual presidenta suspesa de la Cambra catalana, Laura Borràs, Illa assegurat que JxCat hauria de fer «un «pas endavant» i ha demanat a la mateixa afectada que s’aparti: «Primer hi ha la dignitat del Parlament de Catalunya».
A més, el líder dels socialistes catalans ha allargat la seva mà a ERC per «buscar una solució» en la institució catalana.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Salut torna a introduir la cita prèvia en la vacunació de la grip
- La UE busca un acord per finançar Ucraïna amb la seva credibilitat en joc
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
