ELECCIONS 28-M
El CIS publica una macroenquesta electoral sobre 12 autonomies i 9 grans ciutats
Així estan les enquestes de les eleccions autonòmiques 2023
¿Qui guanyarà les eleccions? Aquestes són les prediccions més enllà de les enquestes

El Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) publica aquest dijous, a les 13.00 hores, una macroenquesta sobre les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig que inclourà les estimacions de vot a les 12 comunitats on se celebren comicis autonòmiques i les nou ciutats de més població. A aquest estudi el seguirà un sondeig flaix que el CIS difondrà, a tot estirar, el 22 de maig.
El sondeig d’aquest dijous rondarà les 20.000 entrevistes i inclourà dades d’estimació de vot i d’assignació d’escons a la Comunitat de Madrid, el País Valencià, Aragó, Astúries, Cantàbria, Navarra, Castella-la Manxa, Extremadura, Múrcia, La Rioja, les Balears i les Canàries, així com de les dues ciutats autònomes: Ceuta i Melilla. A més, el centre que presideix José Félix Tezanos ha realitzat enquestes específiques sobre les eleccions municipals als municipis que concentren més població.
A poques hores de la campanya
En el macrosondeig previ a les municipals i autonòmiques del 2019, el CIS va fer enquestes a les esmentades comunitats i també a Castella i Lleó, que en aquesta ocasió queda fora de la convocatòria, i a les ciutats de Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Saragossa, Santiago de Compostel·la i Vitòria. Com és tradició, el CIS donarà a conèixer el resultat de la seva macroenquesta poques hores abans de l’inici de la campanya electoral, que arrenca la mitjanit de dijous a divendres.
Després té previst portar a terme l’esmentat sondeig flaix, una enquesta que s’haurà de publicar-se a tot estirar dilluns 22 de maig, ja que la llei electoral prohibeix publicar, difondre o reproduir sondejos electorals per qualsevol mitjà de comunicació durant els cinc dies anteriors a les eleccions.
Enquesta postelectoral
Notícies relacionadesJa passats els comicis, el CIS portarà a terme un sondeig postelectoral en què preguntarà a les persones entrevistades com han seguit la campanya electoral, si les enquestes han influït en el seu vot o si optarien pel mateix partit que han votat una vegada coneguts els resultats.
La mida ordinària de la mostra per a aquest tipus d’enquestes se situa entre les 5.000 i les 20.000 entrevistes, segons si és l’estudi flaix, el preelectoral o el postelectoral. Aquesta és la primera vegada que el CIS recorrerà a les entrevistes telefòniques per a aquests sondejos, ja que abans de la pandèmia de coronavirus l’institut demoscòpic només treballa amb entrevistes domiciliàries.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions Política Catalunya Enquestes CIS Eleccions autonòmiques Eleccions municipals
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»