Eleccions municipals

El PP obre la campanya erigint-se com l’«únic» vot útil per «fer fora Colau»

  • Així està la batalla electoral a Barcelona, segons l’enquesta del CIS

  • Cs, Vox i Valents lluiten per rendibilitzar les protestes de la Bonanova

  • ¿Com van votar els veïns dels okupes de la Bonanova el 2019?

El PP obre la campanya erigint-se com l’«únic» vot útil per «fer fora Colau»

Mariona Puig / ACN

4
Es llegeix en minuts
Carlota Camps
Carlota Camps

Redactora especialitzada en Parlament i política catalana

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Amb el missatge que el PP és l’únic vot «útil» per fer fora Ada Colau de l’ajuntament i acompanyat pels històrics del partit. Així és com ha obert la campanya l’alcaldable Daniel Sirera, impulsat aquest dijous per l’última enquesta del CIS, que li dona fins a 3 escons i deixa fora del consistori els seus principals competidors –Cs, Vox i Valents–. Justament, davant aquest escenari, Sirera ha tornat a demanar als votants d’aquests partits que el recolzin perquè «cap vot constitucionalista acabi a la paperera». Però a més ha disparat també més enllà d’aquestes formacions i ha entrat ja al cos a cos amb el candidat del PSC, Jaume Collboni, i també amb el de Junts, Xavier Trias, a qui acusa d’estar al servei del sanchisme i de l’expresident Carles Puigdemont.

Ho ha fet a la Sala Astoria del carrer París de Barcelona acompanyat del vicesecretari d’Organització del Partit Popular, Miguel Tellado, que ha explicat que el va anar a buscar per ser el candidat a Barcelona. Tellado ha presentat Sirera com l’«únic» que pot treure Colau de l’ajuntament i ha assegurat que Collboni vol «fer-la fora per la porta perquè entri per la finestra». A més, en un missatge directe a les altres forces de la dreta constitucionalista, el dirigent popular ha assegurat que els «valents són aquí, al PP». Tot això després d’anys de debacles electorals, que ara el partit aspira a superar. En aquest sentit, Tellado ha defensat que el «projecte del Dani és el projecte del PP i de Nuñez Feijóo» i s’ha proposat «recuperar Barcelona per recuperar Catalunya».

En l’acte també ha intervingut el president del PP a Catalunya, Alejandro Fernández, que ha volgut agrair als militants populars que no hagin abandonat el partit durant «els últims anys, en què només hi ha hagut disgustos». «Ara és el moment de pressionar en el millor sentit de la paraula», ha assegurat. Entre el públic que no ha volgut perdre’s el tret de sortida de Sirera, destacaven el candidat de Castelldefels, Manu Reyes, la diputada al Congrés, María de los Llanos de Luna, però també l’exlíder del PP a la ciutat Alberto Fernández, així com els principals noms de la candidatura del 28M com Juan Milián o Ángeles Esteller. En canvi, Xavier García Albiol, candidat a Badalona, no ha assistit a l’obertura.

Protestes a la Bonanova

Un inici de campanya, no obstant, que no s’ha pogut aïllar de les protestes que tenien lloc a poc més de quatre quilòmetres, a la plaça de la Bonanova, convocats per Vox i l’empresa Desokupa contra els edificis okupats d’El Kubo i La Ruïna. Sirera, que no ha volgut deixar-se veure en cap de les concentracions dels últims dies, sí que ha volgut llançar un missatge contra l’ajuntament d’Ada Colau, a qui acusa d’«inacció», però també contra Ciutadans, Vox i Valents, a qui retreu fer «demagògia». «Manifestar-se contra els okupes no resol el problema», ha sentenciat, apostant per lleis més contundents contra aquest fenomen. «Vam proposar al Congrés desallotjaments en 24 hores i fins a 3 anys de presó, però els partits de Collboni, Colau i Maragall van votar que no», ha assenyalat.

Notícies relacionades

Així, Sirera ha apostat per un camí més moderat que els seus contrincants, que aspira que el porti un altre cop a l’Ajuntament de Barcelona, on ja va ser regidor el 1996. Tot i que les enquestes el situen molt lluny de poder aconseguir la vara d’alcalde, per als populars aquestes eleccions són molt importants. Primer perquè els seus principals competidors (Cs, Vox i Valents) es podrien quedar fora del consistori, cosa que li permetria erigir-se com «la casa gran del constitucionalisme» de dretes a la ciutat i aconseguir una part important d’aquest espai polític el 2027. Però més a curt termini, també podria gaudir de la clau de la governabilitat, en funció de com quedin els resultats.

Durant els pròxims 15 dies, Sirera trepitjarà diferents barris. Ja durant la campanya ha posat el focus a Sarrià-Sant Gervasi i les Corts, tradicionalment de vot conservador i on Manel Valls va guanyar amb gairebé un 25% dels vots fa quatre anys. Però l’alcaldable dels populars també es focalitzarà en Nou Barris, Horta-Guinardó i Sant Martí, on fonts de la candidatura apunten que podrien tenir «transferència de vots del PSC». Creuen que hi ha un sac de votants socialistes descontents «amb els pactes amb els independentistes» que podrien optar ara pel PP perquè veurien amb bons ulls el perfil «assenyat» d’Alberto Núñez Feijóo. El líder dels populars farà campanya amb Daniel Sirera a Barcelona el 18 de maig.