Eleccions municipals
Junts copia un lema del PSC per a la campanya de Trias
Anna Grau copia el nu d’Albert Rivera
Collboni promet reimpulsar la cobertura de la ronda de Dalt
Junts utilitza en la campanya del seu candidat, Xavier Trias, a l’alcaldia de Barcelona un lema ja utilitzat pel PSC en el passat. L’expressió ‘Fem-ho’ s’ha convertit en base de l’ideari conceptual per captar votants de Junts, tot i que és la mateixa que va utilitzar Salvador Illa amb el PSC les últimes eleccions catalanes.
L’objectiu de Trias és cridar a l’acció els seus seguidors i convèncer que serà capaç de portar a terme el canvi que proposa (’canvi’ és un terme molt utilitzat en les campanyes polítiques als països occidentals).
Està previst que Junts utilitzi quatre cartells, tots amb la imatge de Xavier Trias –de la qual destaquen que no està retocada amb Photoshop– i amb la idea del ‘Fem-ho’, tot i que cadascun acompanyat d’una idea. ’Fem-ho junts’, ‘Fem-ho per Barcelona’, ‘Fem-ho per a tothom’ i ‘Fem-ho bé’ seran les frases que centren el cor del missatge.
’Fem-ho’ també és la idea central dels anuncis electorals de la candidatura de Trias. La idea de ‘fer’ vol inocular la idea que Trias és vot útil. Des de l’equip de campanya, que dirigeix Jordi Martí Galbis, asseguren que la seva idea és enviar missatges en positiu, perquè detecten que el votant barceloní està cansat de l’enfrontament i els retrets entre partits. El resultat ha sigut apostar més per la prudència del missatge que per l’originalitat.
La marca de Junts no és protagonista en la campanya. Els artífexs de la campanya consideren que era millor centrar els esforços en el que és més conegut per part del votant, que és precisament la imatge de Trias associada a Barcelona. Trias obrirà la campanya juntament amb la presidenta de Junts, Laura Borràs, i el secretari general, Jordi Turull. Borràs i Turull són actius del partit que no brillen en la campanya de Trias. Potser són l’as amagat en funció de la marxa de les enquestes.
El PSC va utilitzar el lema de ‘Fem-ho’ o ‘Hagámoslo’, tant en català com en castellà. El març del 2022, la Generalitat va llançar una acció de comunicació per promoure els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’ONU, amb l’eslògan de ‘Fem-ho’, acompanyat de les paraules ‘bé’, ‘tot’ o ‘possible’. Aquells cartells van ser promoguts per la Secretaria de Difusió del Govern, que en aquell moment ocupava Junts.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
