Eleccions municipals

Junts copia un lema del PSC per a la campanya de Trias

  • Anna Grau copia el nu d’Albert Rivera

  • Collboni promet reimpulsar la cobertura de la ronda de Dalt

Junts copia un lema del PSC per a la campanya de Trias

ACN / Natàlia Segura

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Junts utilitza en la campanya del seu candidat, Xavier Trias, a l’alcaldia de Barcelona un lema ja utilitzat pel PSC en el passat. L’expressió ‘Fem-ho’ s’ha convertit en base de l’ideari conceptual per captar votants de Junts, tot i que és la mateixa que va utilitzar Salvador Illa amb el PSC les últimes eleccions catalanes.

L’objectiu de Trias és cridar a l’acció els seus seguidors i convèncer que serà capaç de portar a terme el canvi que proposa (’canvi’ és un terme molt utilitzat en les campanyes polítiques als països occidentals).

Està previst que Junts utilitzi quatre cartells, tots amb la imatge de Xavier Trias –de la qual destaquen que no està retocada amb Photoshop– i amb la idea del ‘Fem-ho’, tot i que cadascun acompanyat d’una idea. ’Fem-ho junts’, ‘Fem-ho per Barcelona’, ‘Fem-ho per a tothom’ i ‘Fem-ho bé’ seran les frases que centren el cor del missatge.

’Fem-ho’ també és la idea central dels anuncis electorals de la candidatura de Trias. La idea de ‘fer’ vol inocular la idea que Trias és vot útil. Des de l’equip de campanya, que dirigeix Jordi Martí Galbis, asseguren que la seva idea és enviar missatges en positiu, perquè detecten que el votant barceloní està cansat de l’enfrontament i els retrets entre partits. El resultat ha sigut apostar més per la prudència del missatge que per l’originalitat.

Notícies relacionades

La marca de Junts no és protagonista en la campanya. Els artífexs de la campanya consideren que era millor centrar els esforços en el que és més conegut per part del votant, que és precisament la imatge de Trias associada a Barcelona. Trias obrirà la campanya juntament amb la presidenta de Junts, Laura Borràs, i el secretari general, Jordi Turull. Borràs i Turull són actius del partit que no brillen en la campanya de Trias. Potser són l’as amagat en funció de la marxa de les enquestes.

El PSC va utilitzar el lema de ‘Fem-ho’ o ‘Hagámoslo’, tant en català com en castellà. El març del 2022, la Generalitat va llançar una acció de comunicació per promoure els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’ONU, amb l’eslògan de ‘Fem-ho’, acompanyat de les paraules ‘bé’, ‘tot’ o ‘possible’. Aquells cartells van ser promoguts per la Secretaria de Difusió del Govern, que en aquell moment ocupava Junts.