Debat parlamentari
Junts proposa destinar 500 milions a 13 mesures contra la sequera
Junts per Catalunya ha detallat el seu paquet de propostes per pal·liar la sequera, que suposarien una inversió total de 500 milions d’euros, parcialment finançats per fons estatals i de la Unió Europea. El pla preveu 13 mesures concretes i pretén injectar ajudes directes als ajuntaments i a Aigües Ter Llobregat (ATL), entre d’altres.
Junts proposa intensificar el control i millorar les instal·lacions, amb sistemes de telecontrol, prendre mesures infrastructurals per garantir el subministrament, mesures d’emergència en el subministrament com la renovació de xarxes de distribució d’aigua.
Tretze inversions
Notícies relacionadesQuant a les obres que s’hauran de portar a terme, Junts –que negocia amb el PSC i ERC l’aprovació d’aquesta proposta dijous al Parlament–, el partit independentista proposa licitar les obres d’una nova dessalinitzadora a Cubelles, i executar de manera urgent les inversions previstes en els pressupostos per al tractament d’aqüífers del Besòs, entre d’altres. També ampliar el tractament amb osmosi inversa als Pous de les Estrelles, garantir el tractament del cabal d’aigües subterrànies de Sant Joan Despí; mesures per evitar fugues; optimitzar la qualitat del tractament de la planta d’Abrera i Cardedeu; i ampliar l’aprofitament de l’estació depuradora de Sant Feliu de Llobregat, entre d’altres.
En una entrevista a TV-3, el secretari general de Junts, Jordi Turull, ha qualificat de «nefasta» la gestió de la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, de «pèssima» perquè, segons el seu parer, «ni fa ni deixa fer».
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
