Guerra d’Ucraïna
Zelenski discuteix amb Macron els pròxims passos sobre la campanya primaveral de la guerra a Ucraïna
El president ucraïnès li ha recordat al francès les necessitats de material de l’Exèrcit per a l’anunciada ofensiva

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, i el francès, Emmanuel Macron, han discutit per telèfon els passos a seguir amb vista a l’inici imminent de la campanya de primavera en la guerra d’Ucraïna, en especial els mesos de maig i juny. Segons un comunicat de la presidència ucraïnesa, Zelenski «ha informat en detall sobre la situació al front i les perspectives del seu desenvolupament» durant més d’una hora de conversa amb el president francès.
En la conversa, Zelenski ha explicat també les «necessitats prioritàries de les forces de defensa d’Ucraïna» després de diverses setmanes en què ha demanat als aliats internacionals més equip militar, i munició en particular, per defensar-se dels atacs russos. Així mateix, els dos líders han tractat els preparatius de la cimera de l’OTAN a Vílnius (Lituània) l’11 i el 12 de juliol, «en què es prendran decisions fermes i concretes sobre les garanties de seguretat per al nostre país i quan començarà el procediment per convidar Ucraïna a l’OTAN», segons el comunicat de Presidència.
Es pot recordar que el ministre d’Exteriors ucraïnès, Dmitró Kuleba, ha assenyalat aquesta setmana que si Ucraïna aconsegueix ser acceptada a la cimera de Vílnius suposaria un fet «històric», tot i que ha reconegut que es conformen amb passos menys ambiciosos, com ser-ne membre. «Seria un èxit», ha dit, segons recull l’agència de notícies Ukrinform. «La nostra ambició és avançar tant com puguem per aconseguir aquest objectiu. Si fóssim acceptats a l’OTAN ja en la cimera de Vílnius seria completament històric, però fins i tot si fem un pas important cap a ser-ne membre, ho considerarem un èxit», ha dit Kuleba.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"