Marlène Schiappa
Polèmica a França per l’aparició d’una secretària d’Estat de Macron en la ‘Playboy’
La primera ministra de França critica la secretària d’Estat d’Economia Social

La primera ministra francesa, Élisabeth Borne, ha retret a la secretària d’Estat d’Economia Social i Solidària, Marlène Schiappa, que «no és adequada» la seva aparició en una entrevista a l’edició francesa de la revista ‘Playboy’ acompanyada de diverses fotografies. Schiappa apareix vestida a les imatges realitzant posats.
Per Borne, aquesta aparició «no era adequada ‘a fortiori’ en l’actual» període de contestació per l’aprovació de la polèmica reforma de les pensions.
«És esgarrifós» i «Pensàvem que era el dia dels Sants Innocents», han opinat diversos pesos pesants de la política francesa, incloent-hi personalitats del seu propi partit polític, La República en Marxa, que lidera el president Emmanuel Macron, sewgons informa la cadena BFMTV.
En canvi, altres veus com la del ministre de l’Interior, Gérald Darmanin, han defensat Schiappa. «No em fareu dir res dolent de Marlène Schiappa [...]. Ser una dona alliberada no és tan fàcil», ha apuntat.
La revista inclou una extensa entrevista en què la secretària d’Estat parla, entre altres qüestions, sobre els drets de la dona.
La mateixa Schiappa ha reaccionat a Twitter amb un missatge en el qual argumenta: «Defenso el dret de les dones a disposar del seu cos a tot arreu i en tot moment». «A França, les dones són lliures. Amb tot el respecte pels retrògrads i hipòcrites», ha reblat.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió