POLÈMICA PEL CAS D’ANA OBREGÓN

Feijóo ajorna el debat de la gestació subrogada: «No és el principal problema a Espanya»

El líder del PP deixa clar que regular la gestació subrogada no és una prioritat per al seu partit i que el debat «s’ha de fer i ordenar, però no ara»

1
Es llegeix en minuts
Paloma Esteban
Paloma Esteban

Redactora

ver +

La polseguera que ha generat el cas d’Ana Obregón, que ha utilitzat la gestació subrogada a Miami per tornar a ser mare als 68 anys, ha reobert un debat a Espanya que estava ficat en un calaix. I el PP vol deixar clar que, tot i que creu que s’ha de produir «un debat reflexiu», no ho considera una urgència ni una prioritat. Alberto Núñez Feijóo va aprofitar una compareixença a Lisboa per matisar la posició del seu partit: «Davant un fet social controvertit, el que s’ha de fer és debatre i proposar. El debat el farem, però no ara. El principal problema que tenim a Espanya és frenar la sagnia d’excarceracions a violadors i abusadors», va subratllar, amb referència a la llei del ‘només sí és sí’.

Notícies relacionades

Fonts de la direcció nacional es van obrir ahir amb total claredat a una regulació de la gestació subrogada a Espanya, reconeixent que la posició del líder conservador actual és la d’un model altruista pel qual es podria permetre aquesta pràctica sempre que no hi hagi una contraprestació econòmica. 

El líder avui, just després de veure’s amb l’alcalde de la capital portuguesa, Carlos Moedas, va donar a entendre que no pot ser que hi hagi famílies espanyoles que se’n vagin a altres països a fer aquesta pràctica i després tornin i inscriguin els nens i nenes com a espanyols. «El debat cal ordenar-lo i el farem, però no ara», va reiterar.