Al Congrés
ERC pacta amb Escrivá millorar les cobertures dels treballadors amb reducció de jornada per fills
Els republicans acorden incloure dues noves mesures a la reforma de les pensions que s’aprovarà aquest dijous

ERC ha anunciat aquest dimarts un acord amb el ministre del Seguretat Social, José Luis Escrivá, per millorar les cobertures dels treballadors amb reducció de jornada per fills a càrrec. El portaveu republicà en el Pacte de Toledo, Jordi Salvador, ha explicat que l’acord, que s’inclourà al reial decret sobre la reforma de les pensions que s’aprovarà aquest dijous al Congrés, permetrà que els treballadors amb reducció de jornada per cura d’un fill cotitzin pel 100% de la seva jornada anterior a aquesta reducció i durant tot el període de temps que duri aquesta reducció.
Els republicans catalans han aplaudit aquest dimarts la bona disposició d’Escrivá a arribar a acords en matèria de pensions. «Hi ha hagut un diàleg sincer», ha assegurat Salvador. Així, la formació independentista ha assegurat que recolzarà la norma que es debatrà aquest dijous en el ple. La intenció és que es tramiti després com a projecte de llei per incloure-hi dos nous acords. D’una banda, l’ampliació de la cotització, i de l’altra, s’augmenta la pensió d’incapacitat temporal per risc durant l’embaràs per a les dones que tinguin una reducció de jornada.
Segons ha explicat Salvador, amb aquest últim punt, si una dona que té reducció de jornada per ocupar-se d’un fill es torna a quedar embarassada i s’ha d’agafar una baixa per risc en l’embaràs, la pensió es calcularà partint de la jornada que tenia abans de la reducció, de manera que serà una quantia més gran.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys