Comicis municipals
Trias i el PDECat ultimen un acord basat en el fitxatge de Joana Ortega per a les eleccions a Barcelona
Les llargues negociacions es poden desencallar en els pròxims dies

La llarga i complexa negociació entre Xavier Trias i el PDECat per incorporar aquest partit en la seva candidatura a l’alcaldia de Barcelona sembla estar encarrilada. Segons va avançar el dirigent postconvergent David Bonvehí, el pacte no es basarà en una coalició entre Junts i el PDECat sinó en el fitxatge d’alguna cara coneguda de l’espai de l’antiga CiU i aquesta cara, segons fonts coneixedores de les negociacions, serà l’exconsellera d’Unió Joana Ortega, que va fer el salt a l’espai postconvergent.
Trias ha reclamat mans lliures per formar la seva candidatura a l’alcaldia, i el nom d’aquesta no serà el de Junts sinó Trias per Barcelona, tot i que és Junts qui s’hi presenta formalment. L’alcaldable i exalcalde vol decidir fons i forma de l’aposta que lidera i per això les negociacions amb el PDECat han sigut intenses perquè la postconvergència ha posat sobre la taula no només noms per formar part de la llista, sinó diners, els que assegura que li deu Junts des que es va produir l’abandonament dels fidels a l’expresident Carles Puigdemont, que van deixar l’espai conjunt amb el PDECat i es van atribuir la marca Junts.
Els llocs de la llista
El resultat final probablement sigui que Ortega, que ja va fer una incursió en la postconvergència junt amb l’exconsellera Àngels Chacón, sense èxit, aparegui entre els 10 primers llocs de la llista. És a dir, en una posició que, segons les enquestes, fa possible que obtingui plaça com a regidor al nou consistori de la capital catalana.
Notícies relacionadesFalten per definir els termes concrets de l’acord però la base és que el PDECat recolzarà Trias sense presentar llista a part, de tal manera que l’alcaldable pot comptar amb la postconvergència per recollir suports amb l’objectiu d’aconseguir la victòria. L’entorn de Trias i de Junts ha sigut molt contundent en la valoració d’aquestes negociacions: el PDECat, afirmen, no tenia gaire cosa amb la qual negociar, per la seva escassa presència política, al ser fora del Parlament i només comptar amb algunes alcaldies i quatre diputats al Congrés.
Ara Trias haurà de negociar amb la part de Junts fidel als postulats de Laura Borràs, presidenta del partit, i que no se sent representada en la llista que fins ara s’ha donat a conèixer de l’exalcalde. Aquesta serà una altra batalla, més interna, que també fa setmanes que està en marxa de forma discreta.
- Llei de benestar animal La llista de mascotes que no podràs tenir a casa el 2023 per la nova llei
- L’enuig blanc-i-blau L’amarg adeu de l’Espanyol: pancartes, samarretes negres, pilotes de tennis, xiulets i un minut passiu
- Esport femení No és una excusa, és una realitat: les esportistes tomben el tabú de la regla
- Pendent de judici La brutalitat de l’assassí de Campdevànol amb la seva nòvia esgarrifa els investigadors
- Històries del Congrés La gairebé diputada a qui l’avanç electoral va frustrar l’escó: «Em va agafar un atac de riure»
- Cinc denúncies en total Dues víctimes més denuncien el quiromassatgista de la Bisbal d’Empordà investigat per abusos
- Gàrgoles Tancar el cercle
- Successos Cinc mossos ferits lleus a l’intentar evitar un festa il·legal al pantà de Santa Anna (Lleida)
- Ryanair obliga uns passatgers a facturar les ensaïmades mallorquines per 45 euros cadascuna
- Agressió sexual Els Mossos investiguen una nova violació en grup a una menor a Badalona