En el Parlament
Junts demana la reprovació de Campuzano per la polèmica de la residència de Santa Coloma
El text no arribarà al ple fins al 18 d’abril, després de Setmana Santa, i pocs dies abans de la compareixença del conseller per donar explicacions per aquest cas

Junts no es dona per satisfeta amb les explicacions del conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, sobre la polèmica promesa de construir una residència a Santa Coloma de Gramenet. Per aquesta raó, el partit ha registrat una moció per demanar la reprovació del membre del Govern. El text, no obstant, no arribarà al ple fins a la sessió posterior a Setmana Santa –prevista entre el 18 i el 20 d’abril–, i molt poc abans que Campuzano comparegui al Parlament per aquest cas. Ho farà el 24 d’abril, a petició de tots els grups de l’oposició. La portaveu dels postconvergents, Mònica Sales,considera que les explicacions haurien d’arribar abans i ha acusat aquest dijous el conseller de pràctiques «sectàries» i d’un «nul respecte» a les institucions.
La polèmica va començar per un vídeo de precampanya de l’alcaldable d’ERC a Santa Coloma de Gramenet, Gabriel Rufián, on també apareixia el conseller, en el qual Campuzano assegurava que el Govern i l’ajuntament es posarien d’acord per «construir» la residència i «garantir-en el finançament públic». No obstant, el tuit posterior dels republicans el condicionava a un bon resultat d’ERC en aquesta ciutat. Tant el titular de Drets Socials com Esquerra han negat que aquesta vinculació existeixi i atribueixen la controvèrsia a un malentès en el missatge publicat a les xarxes.
Malgrat això, Junts considera que el Govern i especialment el president haurien d’haver «desautoritzat» Campuzano i així l’hi van demanar en el ple d’aquest dimecres. «No fem acords amb candidats. No desautoritzaré el conseller perquè la premissa de la seva pregunta és incorrecta i falsa», li va etzibar Aragonès al president de Junts, Albert Batet.
Notícies relacionadesPer tot això, el text registrat per Junts demana reprovar Campuzano per «anunciar en un acte electoral de partit» actuacions de la seva conselleria i per no fer «efectiva de forma immediata» la seva compareixença, que es va aprovar amb «caràcter d’urgència» per part de la comissió de Drets Socials del Parlament. A més, la moció també demana que les polítiques del Govern en aquesta matèria no estiguin «supeditades a convocatòries electorals ni a objectius partidistes», així com «consensuar» amb la resta de polítics i actors els grans «reptes de país».
Més enllà de Junts, el PSC també ha sigut molt crític amb Campuzano. Encara no li han demanat la dimissió, ni la reprovació, però sí explicacions, a més de reclamar al Govern que incorpori en els pressupostos del 2023 la residència de Santa Coloma. Es tracta d’una partida d’entre cinc i sis milions d'euros que volen que s’afegeixi via modificació de crèdit. Perquè tirés endavant l’hauria d’aprovar el Govern i hauria d’aconseguir després una majoria a la Cambra.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys