Eleccions municipals 2023
Elisenda Alamany, número dos d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona
L’exdirigent dels Comuns repetirà en la llista republicana fent tàndem amb Ernest Maragall
La recerca d’una ‘rara avis’ d’ERC com a perfil de ‘número dos’ que pogués suposar un cop d’efecte en l’ensopegada candidatura d’Ernest Maragall no ha donat els seus fruits i els republicans tornaran a presentar Elisenda Alamany com a acompanyant de l’alcaldable al tiquet electoral per a les municipals del 2023 a Barcelona.
Després de quatre setmanes donant voltes, per tant, Esquerra ha tornat al pla inicial, malgrat que, en determinats moments d’aquest mes llarg de titubejos, fonts de la direcció del partit van descartar completament la possibilitat que Alamany repetís en el mateix lloc de la llista. Finalment ha sigut així, com ha avançat ‘Nació’ i ha pogut confirmar EL PERIÓDICO.
Alamany (Castellar del Vallès, 1983) va ser, fa quatre anys, un dels transvasaments polítics més notoris a la Catalunya post-1-O. En cas d’estar enquadrada en les files dels comuns, en concret en el grup parlamentari de Catalunya En Comú, va passar a ‘número dos’ de Maragall, precisament per tenir un perfil, dona i jove, oposat al de l’alcaldable.
L’inici erràtic de la campanya de Maragall, amb la desbandada de presumptes suports a la seva candidatura, va obligar el partit a intentar revertir la tendència. La preocupació es va instal·lar a la seu nacional del partit del carrer de Calàbria, és a dir, va transcendir els límits de la federació regional de Barcelona, que va agafar les regnes de l’assumpte.
- Estil de vida natural La dieta d'Antoni Gaudí: extremadament senzilla i molt poc original
- Cultura viva «Tothom ha de ‘menjar teatre’ cada dia»: Cap Butaca Buida celebra la seva tercera edició amb el Pa del Teatre
- Tercera setmana de conflicte La guerra al Pròxim Orient posa en qüestió l’aliança estratègica del Golf amb els EUA
- De manera «imminent» El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la seva façana
- Rodalies Una avaria a l’R3 obliga a tallar la circulació entre Centelles i la Garriga
