Congrés dels Diputats
El PP atribueix la referència al narco Marcial Dorado al fet Sánchez «està nerviós»
Els conservadors veuen el Govern en el moment més feble de la legislatura per la rectificació del ‘sí és sí’ i el cas Mediador
«És entendridor. Ens agrada veure’l nerviós». Fonts de la direcció del PP consideren que la referència de Pedro Sánchez a la fotografia d’Alberto Núñez Feijóo amb el narcotraficant Marcial Dorado és una mostra més de la debilitat del president del Govern. A l’equip del líder del PP creuen que l’Executiu passa per les seves hores més baixes de la legislatura després d’haver rectificat la llei del ‘sí és sí’ amb els vots de l’oposició i tenir a les seves files un escàndol de corrupció que sembla tret dels 90, amb prostitució i drogues (el cas Mediador). I tot això, afegeixen aquestes fonts, a sobre el dia internacional de la Dona, que se celebra avui. «És un 8-M per a la història», diuen amb sorna.
És la primera vegada que Sánchez fa referència a aquesta foto de Feijóo amb el narco, després que aquests últims dies ho fes la ministra portaveu, Isabel Rodríguez, i també Unides Podem. «Els nervis acabaran amb Sánchez. Veure’l perdre els papers...», apunta una persona de la direcció del grup parlamentari.
El president del Govern ha fet aquesta referència en la sessió de control al Govern, al Congrés, mentre responia a Cuca Gamarra, portaveu del PP. La dirigent conservadora l’estava pressionant amb els errors tècnics amb la llei del ‘sí és sí’, que ha provocat rebaixes de presó a delinqüents sexuals; l’«esborrament de les dones» de la ‘llei trans’ i el cas Mediador, per estar «implicades dones prostituïdes».
Vacances junts
Les fotografies de Feijóo i Marcial Dorado els va publicar el diari ‘El País’ el 2013. Són unes instantànies de les vacances que el dirigent del PP va passar junt amb el narcotraficant a l’estiu del 1995. Van estar navegant a la ria de Vigo. La relació va ser important. L’any següent se’n van anar a Astúries junts.
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d'una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "Vaig venir per buscar-me un futur millor i tenia clar que el primer era aprendre l'idioma"
- Aquest dijous El vent i els plàtans en flor provoquen una pluja de pol·len en una Barcelona vestida de gala per a Sant Jordi: «Hi ha nivells d’al·lergògens excepcionals»
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
