Trasllat als Països Baixos
Sánchez redobla la tensió amb Del Pino per la marxa de Ferrovial: «La pàtria no és només fer patrimoni»
«Estem parlant de justícia fiscal», assenyala el cap de l’Executiu, que vincula la sortida de la constructora a la decisió del seu màxim dirigent de pagar menys impostos
Pedro Sánchez ha redoblat aquest divendres la tensió amb el president executiu de Ferrovial, Rafael del Pino, després del seu anunci que la gran constructora marxarà als Països Baixos. El cap de l’Executiu ha tornat a citar directament Del Pino. Si dijous va posar en dubte el seu «compromís» amb Espanya, aquesta vegada el líder socialista ha anat un pas més enllà. «La pàtria no és només fer patrimoni», ha assenyalat des de Hèlsinki, en l’última escala de la seva gira europea que en aquests dos últims dies l’ha portat a Irlanda, Dinamarca i Finlàndia.
Davant el relat de la companyia, que ha justificat el trasllat en la suposada falta de seguretat jurídica que hi ha per a les inversions a Espanya, el president del Govern ha assegurat que l’autèntica raó té a veure amb la intenció de Del Pino de pagar menys impostos, ja que als Països Baixos la pressió fiscal és més lleu.
«Estem parlant de justícia fiscal. La pàtria no és només fer patrimoni. És ser solidari, posar l’espatlla quan el teu país ho necessita. Estem parlant de la tercera o quarta fortuna d’Espanya i en bona mesura aquesta fortuna s’ha fet gràcies al nostre país i a la contribució dels espanyols», ha dit Sánchez, que també ha volgut fer una reflexió més general sobre tot aquest assumpte, en què ha recordat el seu antecessor a la Moncloa, Mariano Rajoy.
«Al llarg de l’última crisi financera, hi va haver una resposta d’un altre Govern, de tall conservador, que va decidir que Espanya competís al món a base de precarietat al reduir l’Estat del benestar. Nosaltres no tenim aquesta visió. Volem que Espanya competeixi com els països escandinaus, amb un fort Estat del benestar, perquè això ens cohesiona socialment i territorialment. Volem competir en qualitat i no en precarietat. Això significa justícia fiscal. Els que tenen més han de contribuir més a l’erari públic, pagant més impostos. Això és el debat que és hi ha darrere del que està passant amb el senyor Del Pino», ha explicat Sánchez, que ha dirigit de nou les seves crítiques al president de Ferrovial, durant una compareixença junt amb la primera ministra de Finlàndia, Sanna Marin.
«No estem parlant de seguretat jurídica. Espanya és un dels millors països del món per invertir», ha insistit Sánchez.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Tribunals Catalunya comptarà amb 60 jutges més en els pròxims tres anys
- FUTBOL Fumata blanca rumb al Reial Madrid: Xabi Alonso anuncia als seus jugadors que se’n va del Leverkusen
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Detingut a Alemanya un violador que es va escapar fa dos anys d’una presó catalana
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci