Judici al TSJC

Els Mossos i la Guàrdia Civil desgranen la investigació a Laura Borràs

La còpia i l’emmagatzematge dels correus electrònics incriminatoris origina un cos a cos entre la fiscalia i la defensa

Els Mossos i la Guàrdia Civil desgranen la investigació a Laura Borràs

ANDREU DALMAU/EFE

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Carlota Camps
Carlota Camps

Redactora especialitzada en Parlament i política catalana

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Agents dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Civil han desgranat aquest dijous, en la sisena sessió del judici a la presidenta de Junts, Laura Borràs, la investigació que van efectuar cada un dels cossos policials sobre els pagaments de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) a l’informàtic Isaías Herrero, quan la dirigent independentista era al capdavant de l’entitat.

Tots dos estan acusats dels presumptes delictes de prevaricació i falsedat documental en relació amb la presumpta adjudicació irregular de serveis. Els interrogatoris s’han centrat, igual que a la vista de dimecres, en la recollida i l’anàlisi de proves i, sobretot, en el material informàtic trobat a les entrades i als registres efectuats per la policia catalana el 27 de novembre del 2018.

Notícies relacionades

Les sospites llançades per la defensa de Borràs sobre la cadena de custòdia dels correus incriminatoris contra la seva clienta, en què la líder de Junts donava instruccions a l’informàtic sobre la manera en què s’havien de fraccionar contractes, han originat que el judici es convertís durant unes hores en un curs avançat sobre internet i tecnologia. Un cos a cos entre les fiscals que s’encarreguen del cas i l’advocat de la presidenta suspesa del Parlament, Gonzalo Boye, sobre la manera en què es van copiar les dades informàtiques que hi havia tant a la vivenda d’Herrero com a la seu de la ILC, així com el mètode utilitzat per seleccionar les proves i la manera en què es van emmagatzemar. Els agents han defensat que van actuar correctament i han recalcat que els correus electrònics no podien ser manipulats.

La decisió de la jutge

Els Mossos han explicat que l’endemà de les entrades i dels registres del 27 de novembre del 2018, la jutge d’instrucció Silvia López Mejías els va apartar de la investigació (a causa de les filtracions) i les va encarregar a la Guàrdia Civil. Aquest dijous estan declarant davant el tribunal els membres de l’institut armat que van fer les indagacions. «La jutge ens va facilitar tota la informació i les proves. Ens en va entregar una còpia. Més endavant vam sol·licitar poder accedir als discos durs. Vam comprovar tots els elements», ha afirmat un agent. Els guàrdies civils han explicat que als arxius informàtics hi havia els documents que van tenir en compte a l’hora de redactar els seus atestats i com van relacionar entre si les diferents proves.