Sessió de control

La sessió de control al Govern al Congrés dels Diputats, en directe

Sánchez respon al Congrés a preguntes sobre les connexions ferroviàries i els problemes de la joventut

El president del Govern espanyol compareix a la Cambra baixa per donar respostes sobre l’Eix Atlàntic i l’«abandonament social, laboral i polític» que afronten els joves

1
Es llegeix en minuts

El president Pedro Sánchez respondrà aquest dimecres en la sessió de control al Govern al Congrés a preguntes sobre el retard en la connexió ferroviària de l’Eix Atlàntic i els problemes de la joventut, a més de sobre decisions de l’Executiu.

En concret, el portaveu del PNB a la Cambra baixa, Aitor Esteban, intentarà que el cap de l’Executiu confirmi que el Govern francès pensa posposar «una vegada més» la connexió ferroviària de l’Eix Atlàntic, després de canviar la seva pregunta original, amb que pretenia conèixer la posició actual del Govern respecte a la possible inclusió de la prevalença dels convenis autonòmics en la legislació laboral.

Durant la seva intervenció, Esteban es farà ressò d’un informe publicat per l’Elisi que modifica l’horitzó temporal acordat pels dos governs per a aquesta infraestructura en la cimera celebrada a Barcelona el gener passat.

Per la seva banda, la portaveu d’EH Bildu, Mertxe Aizpurua, porta a la sessió de control, que començarà a les 9.00 hores, els problemes dels joves. «¿Acabarà amb l’abandonament social, laboral i polític que viu la joventut?», diu la pregunta registrada per la formació basca.

Pregunta oberta del PP

Notícies relacionades

Mentrestant, la secretària general del PP i portaveu del Grup Popular al Congrés, Cuca Gamarra, ha tornat a optar per una pregunta oberta i s’interessarà per saber si el cap de l’Executiu «creu que el seu Govern suma».

L’enunciat no dona més pistes, però tot apunta que la dirigent del PP aprofitarà per retreure al president les discrepàncies entre els dos socis del Govern a compte d’assumptes com la guerra d’Ucraïna o la llei del ‘només sí és sí’.