Pacte de pressupostos
Vilagrà sobre el PSC: «No ens posem d’acord en res amb el model de país»
La consellera de Presidència, sobre el judici a Borràs: «Els casos de repressió estan perfectament identificats»
MULTIMÈDIA: els pressupostos de Catalunya per al 2023, d’un cop d’ull
La consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha insistit a diferenciar les propostes que plantegen ERC i el PSC per a Catalunya: «De moment no ens posem d’acord en res amb el model de país amb el PSC».
En una entrevista a Catalunya Ràdio, ha reivindicat que els republicans advoquen per una amnistia i per celebrar un referèndum d’independència acordat mitjançant un acord de claredat.
Preguntada pel judici que afronta la presidenta de Junts, Laura Borràs, per presumptament fraccionar contractes a la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), ha asseverat: «Els casos de repressió estan perfectament identificats».
Vilagrà ha considerat que una hipotètica esmena a la totalitat de Junts als pressupostos del 2023 que l’Executiu català presentarà després d’un acord amb el PSC i els comuns seria «més un tema de tàctica política que no un tema de racionalitat».
Així, ha considerat que les forces polítiques haurien d’arribar a acords «amb menys temps, més àgil» i ha asseverat que el Govern va impulsar les negociacions amb Junts, els comuns i el PSC –textualment– alhora.
Davant les crítiques per l’esmentat pacte i les acusacions d’un nou tripartit, ha replicat que Junts i el PSC «voten moltes vegades junts» al Parlament, i ha assegurat que «el 79% de les propostes de JxCat estan incloses» en el projecte. Només en qüestions de fiscalitat, ha dit, el Govern no ha incorporat les propostes de JxCat, al considerar que «no és el moment de tocar» aquest tema.
- Estil de vida natural La dieta d'Antoni Gaudí: extremadament senzilla i molt poc original
- Cultura viva «Tothom ha de ‘menjar teatre’ cada dia»: Cap Butaca Buida celebra la seva tercera edició amb el Pa del Teatre
- Tercera setmana de conflicte La guerra al Pròxim Orient posa en qüestió l’aliança estratègica del Golf amb els EUA
- De manera «imminent» El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la seva façana
- Rodalies Una avaria a l’R3 obliga a tallar la circulació entre Centelles i la Garriga
