Tribunals
L’Ajuntament de Barcelona demana que Duran i Lleida declari pel finançament il·legal de CDC
El consistori barceloní vol que aclareixi les declaracions que va fer en un programa de televisió: «Entre altres afirmacions va dir que si fos davant un jutge i hi hagués jurament hauria de dir la veritat»

La representació legal de l’Ajuntament de Barcelona ha reclamat a l’Audiència Nacional que citi a declarar com a testimoni Josep Antoni Duran i Lleida en el judici que se celebrarà sobre el finançament il·legal de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), segons consta en un escrit a què ha tingut accés ‘El Periódico de España’, del grup Prensa Ibérica.
«S’ha tingut notícia de les declaracions efectuades pel senyor Josep Antoni Duran i Lleida en el programa de televisió ‘Café de ideas’ de data 9 de novembre del 2022 durant el desenvolupament de l’entrevista emesa. Entre altres afirmacions, el senyor Duran assenyala que «si fos davant un jutge i hi hagués jurament en la meva declaració, hauria de dir la veritat. Ara, millor callo i ja està», especifica l’escrit del representant legal del consistori d’Ada Colau.
En la petició es justifica la compareixença de Duran i Lleida, tenint en compte que «sembla referir-se al fet que pogués tenir coneixement de fets que poguessin afectar l’objecte processal de referit procediment», amb referència al cas del conegut com a ‘3%’.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- El foc, entre el deliri i el delicte
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Activitat sancionable Alerta a Badalona pels perillosos salts des de l’emblemàtic pont del Petroli aquest estiu
- Municipalisme El Govern català reforça els ajuntaments rurals amb un fons de nou milions per impulsar projectes locals
- Aeroports Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers aeris internacionals al juliol, un 4,3% més
- L’Argentina L’escàndol a l’Argentina pels gairebé 100 morts per fentanil contaminat esquitxa Javier Milei