Decisió del Consell Executiu
El Govern obrirà en les pròximes setmanes ‘ambaixades’ al Con Sud, el Senegal i Corea del Sud
Serret afirma que la setmana que ve es designarà el delegat al Japó i hi haurà nous nomenaments a Andorra

La consellera d’Acció Exterior i la Unió Europea, Meritxell Serret, ha assegurat aquest dimecres que en els pròxims mesos obriran i faran «operatives» les delegacions de la Generalitat al Con Sud, el Senegal, l’Àfrica Meridional i Corea del Sud.
«I també al Japó, Andorra i el Brasil farem passes importants», ha afirmat durant la sessió de control a preguntes del diputat de Junts Josep Rius, que li ha preguntat pel futur de delegacions que va apostar per impulsar l’exconsellera de JxCat Victòria Alsina –entre les quals, la d’Israel–.
Serret ha explicat que la setmana que ve el Govern aprovarà el nomenament del delegat o delegada al Japó, i que en els pròxims dies hi haurà nomenaments sobre la delegació d’Andorra.
«No serem nosaltres els que generarem i alimentarem polèmiques interessades al voltant de delegacions i la tasca del departament i de l’acció exterior del Govern», ha dit la consellera.
L’obertura de delegacions a l’exterior ha sigut un dels punts de fricció en la negociació dels pressupostos entre el PSC i Junts: El PSC ha demanat al Govern congelar l’expansió d’oficines i revisar la xarxa de delegacions ja operatives.
Notícies relacionadesDurant la sessió de control, Rius ha defensat la necessitat que el Govern faci acció exterior, de la qual assegura que depenen els drets de catalans i empreses: «Mentre el seu Govern congela l’acció exterior, Sánchez aprofita per vendre la imatge que el conflicte a Catalunya ja s’ha acabat».
Serret ha reivindicat «més presència però sobretot millor presència al món», i ha replicat a Junts que, per desplegar l’acció exterior, fan falta recursos que cal vehicular a través dels pressupostos, que els ha demanat recolzar.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna
- Violència amb armes Robin Westman, la presumpta autora del tiroteig en una escola catòlica de Minneapolis, va publicar vídeos racistes i amenaces a Trump abans del crim
- SECTOR IMMOBILIARI La lletra petita de la proposta del PP de desbloquejar la construcció de nou milions de vivendes
- Festivals catastròfics (3) Woodstock, 1999: fogueres d’odi, escombraries i testosterona
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions