La negociació dels comptes per al 2023
El PSC acusa el Govern de «deslleial» i d’«enredar» en la negociació dels pressupostos
Els socialistes lamenten que l’Executiu posés xifres al nivell d’acords arribats
Reclamen que s’atenguin les seves propostes i asseguren que no s’adheriran al projecte d’ERC

La portaveu parlamentària del PSC, Alicia Romero, ha acusat el Govern de «deslleial» i d’«enredar» en la negociació dels pressupostos de la Generalitat per al 2023. Romero ha criticat a l’Executiu d’ERC que aquesta setmana donés xifres del nivell d’acord arribat amb els socialistes perquè «no són maneres».
En una entrevista a Catalunya Ràdio, la portaveu socialista ha afirmat que el seu grup manté voluntat negociadora, però ha eludit quantificar el nivell ja obtingut d’acords amb el Govern fins al moment. Romero sí que ha volgut deixar clar que el seu grup, al disposar del mateix nombre de diputats que ERC al Parlament, ha de ser escoltat en les seves propostes, que condicionarien uns 3.000 milions dels 33.000 que configuren el pressupost per a aquest any. «No ens volem adherir» al projecte d’ERC, ha advertit, i ha traslladat la seva «decepció» perquè aquest dilluns l’Executiu traslladés públicament que hi ha un 87% d’acord amb el PSC.
Les negociacions continuaran aquest mateix dimecres, en una reunió en què el PSC, segons ha confirmat Romero, traslladarà el seu malestar per l’actitud del Govern durant aquest procés negociador.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"