Cimera hispanofrancesa
L’ANC insta Aragonès a plantejar l’autodeterminació davant de Sánchez i Macron
Dolors Feliu ha titllat d’«incongruent» que ERC participi en la manifestació contra la cimera

La presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Dolors Feliu, ha instat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, a plantejar «l’autodeterminació i el reconeixement de la identitat catalana» en la cimera hispanofrancesa del 19 de gener a Barcelona, amb els presidents Pedro Sánchez i Emmanuel Macron.
En una entrevista a ‘ElNacional.cat’ recollida aquest diumenge per Europa Press, Feliu ha titllat d’«incongruent» que ERC participi en la manifestació contra la cimera mentre que Aragonès assisteix a la trobada.
Ha considerat que és contradictori «tret que ho aprofiti per fer un gest com desplegar una estelada o dir clarament que volem una Catalunya independent», una cosa que, ha afegit textualment, no sembla que sigui la seva intenció.
Notícies relacionadesPer a ella, amb aquesta trobada, els governs espanyol i francès «reafirmen el seu poder sobre Catalunya» i que, segons ella, prenen decisions sense haver d’escoltar els catalans perquè pensen que el moviment independentista està desarticulat.
Ha considerat que des del Govern central no s’esperaven la reacció de l’independentisme a la trobada i ha defensat que la convocatòria de la manifestació busca «que la gent surti al carrer perquè es vegi que el moviment independentista hi és».
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Conducció Per aquest motiu hauràs de portar piles al cotxe a partir de l'any que ve
- CHAMPIONS LEAGUE El PSG arriba a una final que carrega de raó Luis Enrique
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Reunió Anual Cercle d'Economia Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Els pronòstics en temps real ¿Qui serà el nou Papa? Així va el conclave a les enquestes i les apostes
- Què passa després de la fumata blanca? Quan se sap qui és el nou Papa?
- L'estatunidenc Robert Prevost és el nou Papa i portarà el nom de Lleó XIV
- La Cirurgia Plàstica triomfa entre els MIR i aquests són els motius: "La nostra feina és molt àmplia i va molt més enllà de l'estètica"
- Després del decret fallit El Govern negocia amb els Comuns per ajornar la pujada de la taxa turística i evitar un altre revés