Corredor aficionat
Salvador Illa s’estrena com a maratonià a València
El líder del PSC fa un temps de 4 hores, 9 minuts i 59 segons per completar els 42,195 quilòmetres del circuit valencià que ha congregat 30.000 participants

4 hores, 9 minuts i 59 segons ha sigut el temps que ha fet el líder del PSC Salvador Illa per estrenar-se com a maratonià.
El líder del PSC és un habitual de les curses populars que se celebren a l’àrea metropolitana de Barcelona, especialment en proves de 10 quilòmetres i mitja marató pròximes a la localitat on va ser alcalde, La Roca del Vallès, i ha volgut debutar en la distància reina de l’atletisme en ruta, de 42,195 quilòmetres, en una de les proves de més prestigi mundialment com és la Marató de València, on aquest diumenge s’han batut diversos rècords del circuit i fins i tot un d’Espanya de la mà de la catalana Marta Galimany.
Amb un circuit pla i ràpid, la prova valenciana és la més freqüentada d’Espanya i una de les més importants d’Europa –només per darrere de Berlín, París i Londres–, ja que congrega 30.000 corredors, el 50% d’ells procedents de fora d’Espanya, i és ideal per fer un debut i, alhora, fixar-se un objectiu ambiciós de marca.
Notícies relacionades📍València és hui capital mundial del #running, de l’esforç i la superació amb la marató de maratons
— Arcadi España García 🇪🇺🚴♂️ (@ArcadiSD) 4 de diciembre de 2022
🏃Els corredors i corredores han gaudit de la nostra ciutat i nosaltres amb ells i elles
👉 Ho sap bé @salvadorilla! Enhorabona i gràcies per fer més gran la nostra #42KValència pic.twitter.com/monSpgFvui
En una entrevista a La Vanguardia, el líder del PSC havia comentat que no volia posar-se cap objectiu per a la seva estrena a la marató, però confessava somiar amb un crono de 3 hores i 45 minuts com el registre amb què se sentiria plenament satisfet.
Al final, el seu crono ha quedat una mica allunyat d’aquest somni, però ha aconseguit completar molt satisfactòriament la cursa amb una estratègia de ‘split negatiu’, o sigui de menys a més en què la segona meitat de la prova –completada en el cas d’Illa en 1 hora i 57 minuts i 18 segons– surt més ràpida que la primera –on el líder dels socialistes catalans va necessitar 2 hores, 12 minuts i 41 segons– i permet arribar més sencer a meta, que és una d’aquestes quimeres que pocs corredors aconsegueixen fer.
- Al passeig de Gràcia Un particular paga la xifra rècord de més de 40 milions per l’àtic més desitjat de Barcelona
- Barcelona Jaume Collboni convida John Hoffman de tapes per Nou Barris
- Negociacions encallades Veïns de l’Eixample temen una allau de peticions per obrir bars i botigues: «Destrossaria els nostres barris»
- Canvi de tendència La T-Usual enterra el lideratge històric de les T-10
- ‘El meu planeta em necessita’ Estem fartes de les ‘totebags’
- Noves llengües Softcatalà incorpora un traductor automàtic entre japonès i català
- Jornada de Lliga Almeria-Espanyol, en directe ‘online’
- Handbol Mundial d’handbol: Espanya s’estavella davant el mur danès i lluitarà pel bronze (23-26)
- L’espiral de la llibreta | Article d’Olga Merino Tot va començar amb Lilith, la dona que va abandonar a Adam
- Terrorisme Detingut a Girona un presumpte gihadista en «avançat procés de radicalització»