Tanca de Melilla
Marlaska assumeix l’actuació de la Guàrdia Civil a Melilla: «Jo vaig donar l’ordre»
El PP exigeix al ministre de l’Interior que dimiteixi per la tragèdia en la qual van morir almenys 23 persones i l’acusa de mentir de manera reiterada

El ministre del Interior, Fernando Grande Marlaska, ha assumit aquest dimarts com a seva l’actuació de la Guàrdia Civil en l’assalt a la tanca de Melilla del passat 24 de juny, quan van morir almenys 23 subsaharians, i ha tornat a asseverar: «Jo vaig donar l’ordre de protegir les nostres fronteres».
Així ho ha dit en el ple del Senat en resposta al parlamentari del PP a la Cambra alta Fernando Martínez-Maíllo, qui una vegada més, i en nom del seu partit, ha exigit al ministre que dimiteixi i l’ha acusat de mentir de manera reiterada sobre aquesta tragèdia.
«L’han enxampat amb el carro del gelat», li ha etzibat el senador a Marlaska després de retreure-li que hagi entregat els vídeos dels successos «esbiaixats i censurats». «Assumeixi la seva responsabilitat. Com més aviat millor», ha recalcat.
«Molt violent»
Marlaska, per la seva banda, ha reiterat els arguments que està donant els últims dies: que la tragèdia no havia d’haver-se produït; que l’assalt a la tanca va ser «molt violent» amb els immigrants armats amb «destrals, radials i instruments perillosos»; i que la resposta de la Guàrdia Civil va ser legal i proporcionada.
Una actuació que ha assumit com a pròpia perquè ell va ser qui va donar l’ordre de protegir les fronteres i perquè, segons ha assegurat, no s’amaga rere la Guàrdia Civil, més aviat «recolzo la seva actuació».
Notícies relacionadesDesprés d’aquesta primera resposta, Martínez-Maíllo li ha demanat que «dimiteixi d’una vegada, per dignitat democràtica», i li ha recriminat que no vulgui comparèixer al Congrés i davant el Parlament Europeu per donar explicacions de la tragèdia.
Davant d’això, Marlaska ha recordat al senador que ha respost al Parlament espanyol a preguntes sobre aquest assumpte, que va comparèixer el setembre en el ple del Congrés i que ho farà «les vegades que sigui cridat». «Faltaria més», ha acabat el ministre no sense abans deixar clar que està «al costat de la llei».
Fernando Martínez-Maíllo Guàrdia Civil Melilla Congrés Senat PP - Partit Popular Parlament Europeu
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"