Conseller de Salut

Manel Balcells, un metge especialista en esport per impulsar la sanitat pública

Va ser titular d’Universitats durant unes setmanes entre l’abril i el maig del 2006 durant el Govern de José Montilla

Manel Balcells, un metge especialista en esport per impulsar la sanitat pública

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
ACN

El director del Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies Innovadores, Manel Balcells (Ripoll, 1958) es convertirà en el nou conseller de Salut. Llicenciat i Doctor en Medicina i Cirurgia, especialista en ortopèdia i traumatologia, se’l considera un dels impulsors de la medicina de l’esport a Catalunya, després d’especialitzar-se a la Universitat de Montpeller.

Va ser director mèdic de l’Hospital de Granollers i president executiu del Biocat entre el 2006 i el 2010, i ostenta la medalla Josep Trueta al mèrit sanitari. Dins l’Administració catalana, va ser director d’Estratègia i Coordinació del Departament de Salut des del gener del 2004 i secretari d’Estratègia i Coordinació des de febrer del 2006. Posteriorment, va assumir breument el càrrec de conseller d’Universitats, Investigació i Societat de la Informació.

Aquesta no ha sigut la seva única experiència política, també va ser regidor i tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Granollers entre 1995 i el 2004. Balcells agafa les regnes de la conselleria en un moment que la pandèmia del coronavirus ha donat una petita treva als sanitaris.

Notícies relacionades

A l’espera de veure si arriben més onades o bé una possible introducció de noves variants, els professionals agafen aire amb la vacunació de la quarta dosi ja en marxa. Això sí, l’impacte de la covid-19 ha deixat empremta, així que tindrà per davant el repte de mantenir fort el sistema per poder mantenir un servei públic i de qualitat a l’altura de les necessitats de la ciutadania.

Amb aquest moviment, ERC recupera la gestió d’un dels departaments amb més pes de la Generalitat, que prèviament ja havia gestionat Alba Vergés durant tres anys, del 2018 al 2021, a càrrec dels pitjors episodis de la pandèmia.