Els comptes de l’Estat
Pressupostos Generals 2023: Educació destinarà 2.600 milions d’euros a beques
La dotació per a polítiques educatives ascendeix a 5.354 milions d’euros, un 6,6% més que el 2022
zentauroepp18999920 barcelona 26 04 2012 alumnos de primaria en el ceip colegio171219180724
El Govern continua prioritzant l’àmbit educatiu en els Pressupostos Generals per al 2023. Tot i que l’educació és una competència que tenen delegada les comunitats autònomes, les dotacions de l’Estat destinades a polítiques d’Eucació ascendiran a 5.354 milions d’euros, un 6,6% més que el 2022. Destaca en aquests comptes la partida de beques, que augmenta en 400 milions d’euros fins a situar-se en 2.600 milions, un 18,7% més que en l’exercici anterior. «La dotació de beques més gran de la història», destaca el document.
El Govern també preveu la creació d’una nova ajuda d’estudi per necessitats extraordinàries amb una dotació de 200 milions d’euros. Es tracta d’una ajuda per a famílies els fills de les quals s’han de desplaçar a la ciutat per estudiar o tenen alguna necessitat educativa específica.
Així mateix, s’engega el Programa Codi Escola 4.0, al qual es destinarà una dotació de 300 milions d’euros i que té com a objectiu aconseguir que tots els alumnes d’infantil, primària i l’educació secundària obligatòria aprenguin els conceptes bàsics de la programació informàtica i del pensament computacional.
A més, es reforça la dotació per al servei d’atenció als nens i a les nenes per combatre l’assetjament escolar, que passa de 5 a 20 milions.
També es continuaran les accions per «reduir a mínims històrics» la taxa d’abandonament escolar, per sota del 13,5% actual. Concretament, el programa PROA contra l’abandonament escolar estarà dotat amb 121 milions d’euros.
I es preveu una partida de 60 milions d’euros per implementar una oferta formativa d’aprenentatge personalitzada, flexible i de qualitat a municipis de menys de 5.000 habitants.
Educació Pilar Alegría Continente Pressupostos Generals de l'Estat Govern Ministeri d'Ensenyament
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Memòries i entrevistes Les frases més explosives del rei Joan Carles: la «insensibilitat» de Felip VI, el menyspreu a Letizia i l’«error greu» de la seva «debilitat» per Corinna
- El 7 de novembre El Barça farà un entrenament a portes obertes a l’Spotify Camp Nou
