Reubicació després de la suspensió de la presidenta
Laura Borràs mira de ‘col·locar’ el seu ex cap de gabinet a la Diputació de Barcelona
Els postconvergents proposen l’exassessor al Parlament perquè ocupi un càrrec a l’ens supramunicipal en què governen amb el PSC

Tot just 15 dies després que el Parlament cessés, amb efecte el 30 de setembre, quatre dels sis assessors que tenia Laura Borràs quan exercia com a presidenta de la Cambra, aquesta ja ha trobat col·locació per al que realitzava funcions de cap de gabinet, Salvador Esteve Balaguer. Esteve ha sigut proposat per Junts per Catalunya com a assessor del seu grup a la Diputació de Barcelona, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO.
Junts es troba en el govern de la diputació, gràcies a un pacte amb la força majoritària, el PSC, que va apartar ERC. La mateixa Borràs ha marcat diverses vegades distàncies amb aquest pacte i s’ha mostrat, fins i tot, partidària de trencar-lo, precisament, per no col·laborar amb els socialistes.
Notícies relacionadesL’aliança dels postconvergents amb el PSC s’ha convertit en l’ariet percussor dels republicans per denunciar una suposada falta de voluntat d’aquesta unitat que tant exigeix Junts, tant en el Govern, com a les Corts. I per acabar-ho d’adobar tot això en el context d’una administració provincial que ha sigut sempre objecte de les crítiques del nacionalisme català per entendre que la divisió per províncies correspon a un estat centralista amb el qual no estan conformes.
Curiosament, la Diba (com se la coneix) ha estat sempre governada pel PSC, que la va arribar a convertir en la seva quarter d’hivern on refugiar-se quan les circumstàncies electorals no els eren favorables. Només entre el 2011 i el 2015 va estar en mans d’un altre partit, de CiU, i el seu president va ser el pare del cap de gabinet de Borràs, el que va ser també alcalde de Martorell, Salvador Esteve Figueres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez