Transport
Bo gratis Renfe: ¿quant durarà l’ajuda?
L’objectiu de la mesura, fomentar l’ús del transport públic i combatre la inflació
![Bo gratis Renfe: ¿quant durarà l’ajuda? Bo gratis Renfe: ¿quant durarà l’ajuda?](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/7ed762c8-fefd-4d3b-b886-420bf4fb66db_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Les ajudes al transport es prorroguen un any més de la data establerta inicialment. Així ho ha confirmat el Govern d’Espanya després de l’últim Consell de Ministres en el qual la Ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va informar sobre això durant la presentació del projecte de Pressupostos per a l’any vinent.
D’aquesta manera, es manté per a tot el 2023 la gratuïtat del Bo Renfe dels trens de Cercanías, Rodalies i Mitja Distància, la finalització de la qual estava prevista inicialment per al 31 de desembre del 2022.
Tanmateix, aquesta mesura compta amb el condicionant que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) puguin ser ratificats a les Corts. Des de la posada en marxa d’aquest abonament el passat 1 de setembre, s’han expedit més d’1,5 milions de bitllets d’aquest tipus.
Per això, María Jesús Montero ha afirmat que el Bo Renfe «s’erigeix en política estructural i per això es manté».
D’altra banda, la pròrroga per al 2023 no està recollida als PGE a diferència d’aquest Bo, aquesta extensió de programes que redueixen un 30% el preu dels abonaments ‘multiviatge’ del transport públic. En aquest cas la gestió és competència dels ajuntaments i de les comunitats autònomes, com és el cas del transport urbà i interurbà.
Així mateix, la ministra Montero ha anunciat una partida de 700 milions d’euros destinada al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per finançar-ho. Una mesura que se suma a la posada a la venda dels bitllets de més de 60 serveis de trens AVE per al 2023, en concret per a les línies que connecten Madrid amb Barcelona, Alacant, Màlaga i Sevilla.
Objectius del Govern
La decisió del Govern d’incloure els abonaments gratuïts de Renfe es va realitzar amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic, combatre la inflació i alleujar així la butxaca dels ciutadans, que han patit la pèrdua de poder adquisitiu el 2022 com a conseqüència de l’increment continuat dels preus, efecte també de la pandèmia i la guerra de Rússia.
Notícies relacionadesLa ministra d’Hisenda va justificar la posada en marxa de l’esmentada «política estructural» amb l’objectiu de fer un seguiment «més precís de l’efectivitat que té per incentivar l’ús del transport públic en detriment del cotxe» i de la mateixa manera «calibrar-ne els beneficis sobre la sostenibilitat i la reducció d’emissions contaminants». D’aquesta manera, es preveu que fins a dos milions de persones puguin veure’s beneficiades d’aquesta decisió de l’Executiu.
Els abonaments es poden comprar a través de l’‘app’, la web de Renfe i a les màquines d’autovenda i a les taquilles. En els casos de l’AVE i Avant, des de la Moncloa es va establir un descompte del 50% en determinats trajectes i per als que és necessari obtenir el nou Abonament Ave Recurrent, amb condicions equivalents als dels bons Avant Tarjeta Plus 10 ja existents.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques