Crisi en el Govern
La CUP manté el pols amb Pere Aragonès per la qüestió de confiança
Els anticapitalistes assenyalen que el president s’ha quedat «sense aliances» i l’emplacen a explicitar públicament amb qui impulsarà el seu programa polític

La CUP manté que el president Pere Aragonès s’ha de sotmetre a una qüestió de confiança. Els anticapitalistes assenyalen que ha quedat en evidència que no té el suport ni dels anticapitalistes, ni de Junts ni dels comuns, per la qual cosa conclouen que s’ha quedat sense aliances. «Que expliqui el seu programa polític i amb qui el desplegarà», l’han desafiat els anticapitalistes, que des del faristol del Parlament han tornat a invocar aquest mecanisme per mesurar els suports del president per «coherència, honestedat i per una qüestió de garanties democràtiques».
El ple de la Cambra catalana votarà de nou aquest dijous la petició de la CUP perquè Aragonès accepti aquesta qüestió de confiança, un compromís que van segellar en l’acord d’investidura però que ERC considera que va deixar de ser vàlid quan els cupaires es van despenjar de l’acord de Pressupostos. La previsió és que la moció no prosperi, de la mateixa manera que tampoc ho va fer la proposta de resolució que en aquest mateix sentit va presentar el PP en el debat de política general.
Fins i tot Junts, que va provocar l’actual crisi del Govern i el cessament del vicepresident Jordi Puigneró per invocar aquest mecanisme, ha assegurat que votarà en contra de la moció de la CUP. «Allà ells amb les seves contradiccions», ha respost la diputada Laia Estrada. La dirigent anticapitalista ha desgranat que és evident que el seu grup no dona suport al Govern, que els comuns «ja no tenen interès» a negociar els pressupostos amb l’Executiu a punt de la ruptura i que Junts, en ple procés de consulta, està més fora que dins.
«Traïció» al mandat del 14-F
Notícies relacionadesLa seva lectura és que ha sigut el PSC que fins ara ha sostingut la legislatura perquè el Govern ha «desplegat l’agenda del retrobament», però que tanmateix els republicans mantenen que tampoc aprovaran els Pressupostos amb els socialistes mentre el conseller Jaume Giró «negocia amb ells d’amagat». La CUP critica que el llegat d’un any i mig de govern d’Aragonès no deixa «ni rastre del gir a l’esquerra» promès ni avenços en el procés d’independència.
Segons el parer dels anticapitalistes, això suposa una «traïció» al mandat de les urnes del 14 de febrer, del qual l’independentisme va celebrar haver obtingut un 52% dels vots. «S’han dedicat a pacificar el conflicte d’alliberament nacional i a aplicar polítiques que no incomoden ni Foment ni la patronal», ha insistit Estrada, que ha remarcat que això passa en un moment de triple crisi: l’econòmica, l’ecològica i la de l’ascens de l’extrema dreta.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE