Davant la consulta
Alcaldes de JxCAT del Maresme demanen no trencar el Govern

Una vintena d’alcaldes i alcaldables de JxCat al Maresme (Barcelona) han firmat aquest dimarts un manifest en què defensen que el partit continuï al Govern.
Entre els signants es troben cinc alcaldes: Josep Triadó (Premià de Dalt), Mercè Marín (Montgat), Joan Campolier (Santa Susanna), Rafa Navarro (Premià de Mar) i Joan Carles García (Tordera).
Els altres 17 són alcaldables: Alfons Canela (Mataró), Estanis Fors (Arenys de Mar), Noemí Llorens (Pineda de Mar), Oriol Giralt (Sant Andreu de Llavaneres), Montserrat Torres (Tiana), Pere Rovira (Dosrius), Eudald Calvo (Argentona), Amadeu Clofent (Sant Vicenç de Montalt), Joaquim Arnó (Caldes d’Estrac), Xavier Masgrau (Òrrius), Elisabet Megias (Tordera), Jordi Marqueño (Sant Cebrià de Vallalta), Esteve García-Ossorio (Alella), Montserrat Garrido (Sant Pol de Mar), Marta Gómez (Cabrils), Òscar Fernández (Cabrera de Mar) i Coia Tenas (Canet de Mar).
Manifest
El manifest, titulat «Catalunya viu moments històrics i transcendentals» i al qual ha tingut accés Efe, destaca que en els últims anys «sempre s’ha imposat la voluntat de no trencar l’independentisme i avançar cap als anhels de llibertat que la societat catalana clamava», prioritzant la «unitat estratègica davant els diferents interessos» de cada partit.
«És per aquests motius que els alcaldes, alcaldesses i caps de llista de Junts fins ara anomenats a la comarca del Maresme signants d’aquest document ens volem manifestar davant la consulta», assenyalen, en al·lusió a la votació a la qual estan cridats a participar els militants de JxCat els dies 6 i 7 d’octubre, per decidir si cal continuar o no en el Govern al costat d’ERC.
Els signants del manifest remarquen que no volen «formar part ni ser còmplices de la ruptura de l’independentisme català», per la qual cosa anuncien que intentaran convèncer als afiliats dels seus pobles i ciutats perquè votin ‘sí’ a seguir en el Govern.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»