Comicis autonòmics
Oramas deixarà el Congrés per presentar-se a les pròximes eleccions canàries
«Vinc per quedar-me», assegura l’encara diputada nacional que va negar que hagi de ser candidata al Cabildo de Tenerife

La diputada nacional Ana Oramas ha confirmat aquest divendres que està molt «il·lusionada» amb la seva tornada a la política regional formant part de les llistes electorals de Coalició Canària (CC) al Parlament, probablement com a cap de llista per la circumscripció de Tenerife. «Vinc per quedar-me», ha destacat en una entrevista concedida a ‘Radio Club Tenerife’ i recollida per Europa Press en la qual deixa clar també que no torna a l’arxipèlag per tornar a marxar en les pròximes Generals i que tampoc ocuparà càrrecs executius ni serà candidata al Cabildo de Tenerife.
Oramas entén que venen «temps difícils» per a les Canàries i Espanya i creu que «ha arribat el moment» d’analitzar si pot «aportar més» a les illes des del Parlament o des del Congrés dels diputats, remarcant que «les dues coses són molt importants».
Notícies relacionadesEn aquesta línia ha apuntat que ha donat el vistiplau a l’oferiment dels secretaris generals nacional i insular, Fernando Clavijo i Francisco Linares, respectivament, amb una «condició», que no deixarà la Cambra regional.
Ha indicat que té «molt a aportar a l’equip» que està conformant a CC en un moment en què la formació nacionalista té «l’oportunitat de tornar a governar» a les Canàries i a les «principals institucions», si bé creu que «l’important no és guanyar les eleccions» sinó «tenir els millors equips per governar i ajudar les Canàries».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)