Cas dels eros
Llop diu que la sentència dels ero no és unànime i està sent contestada per penalistes
El Govern no aclareix si ha començat a tramitar l’indult a Griñán i es limita a assenyalar que «complirà amb la llei i la Constitució»

El Govern continua sense revelar si els tràmits que poden acabar en un indult a l’expresident de la Junta d’Andalusia, José Antonio Griñán, ja han sigut iniciats formalment, però va deixant pistes sobre l’opinió que li mereix la sentència de la trama dels ero dictada pel Tribunal Suprem que pot suposar que ingressi a la presó.
Durant la sessió de control d’aquest dimarts al Senat, la ministra de Justícia, Pilar Llop, ha insistit, tal com han fet altres dirigents socialistes en els últims dies, que la decisió de l’alt tribunal no és unànime, al comptar amb el vot discrepants de dues de les magistrades que componien la Sala. Aquest dimarts, tanmateix, ha afegit un detall més, a l’assenyalar que la sentència està sent a més «contestada per la doctrina penal».
Aquesta afirmació l’ha realitzat, a més, en resposta al senador popular Elías Bendodo, home de la màxima confiança del president andalús, Juanma Moreno, i que avui s’estrenava a la cambra alta. La ministra es referia a un article publicat pel catedràtic de Dret Penal Gonzalo Quintero Olivares, que ja va discrepar al seu dia amb els arguments exposats en primera instància per l’Audiència Provincial de Sevilla.
La pregunta de Bendodo era concreta: «¿Ha iniciat el Govern algun tràmit per indultar els condemnats pel frau dels ero a Andalusia?». Una qüestió que la ministra ha eludit limitant-se a assenyalar que, igual com ja havia manifestat en diferents escenaris, el Govern «tracta igualment les tramitacions de tots els indults perquè compleix amb la llei i la Constitució.
A partir d’aquell moment, la titular de Justícia ha adoptat un to molt més polític i ha recordat al senador popular si li «sona» allò d’acatar la Carta Magna, en al·lusió que des del Govern continuen esperant «algun gest» dels d’Alberto Núñez Feijóo per renovar el Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
A més de lamentar que el dirigent andalús hagi «malgastat» la seva primera intervenció al Senat en el que considera una qüestió «per treure rèdit polític», Llop ha recordat a Bendodo la postura del PP davant la corrupció. «Vostè va dir el maig del 2018, quan era portaveu, que quan hi ha corrupció al PP s’expulsa, però Casado [Pablo] va venir a netejar-los de corrupció i mira el que li ha passat, l’han expulsat», ha indicat, per al·ludir seguidament a l’«inventari d’indults» durant les etapes de Mariano Rajoy i José María Aznar.
- Urbanisme Barcelona instal·la dues tirolines al tram sense trànsit entre Gran Via i Glòries
- Investigació en marxa La jutge del cas Alves: «Hi ha indicis molt més que suficients»
- Nous camins Rosalía i la seva mànager se separen
- Inversió L’interès dels particulars pel deute públic sorprèn el Tresor i el Banc d’Espanya
- Al barri de Sants Una escola gairebé centenària tanca a final de curs a Barcelona
- Actualitat Directe | Últimes notícies sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna
- Mercat laboral Espanya perd 215.000 ocupats en la seva pitjor pujada de gener en dos anys
- Estalvi Lletres del Tresor: com i on comprar en la pròxima subhasta
- 14 detinguts Vídeo | Cau un grup que robava bateries de motos elèctriques a Barcelona per instal·lar-les en patinets
- Mesura anticovid El Govern espanyol aprovarà el 7 de febrer el final de la mascareta al transport públic