Ministeri de l’Interior
Més de 7 milions en indemnitzacions a víctimes dels atemptats del 17-A

Un total de 130 víctimes dels atemptats del 17 d’agost del 2017 a Barcelona seran indemnitzades amb 7.228.798,78 milions d’euros, segons dades del Ministeri de l’Interior a què ha tingut accés Efe quan farà cinc anys d’aquests actes terroristes.
Fins a 355 víctimes figuren en la relació de fets provats de la sentència del cas, ratificada per l’Audiència Nacional en els aspectes fonamentals el mes de juliol passat, tot i que només 216 han sol·licitat alguna mena d’ajuda o indemnització a Interior.
D’aquestes 216 persones, 130 obtindran finalment una compensació pels danys físics o psíquics causats pels esdeveniments d’aquell 17-A.
Dels expedients de les 86 víctimes restants que van sol·licitar alguna mena d’indemnització, 84 van ser desestimats per diferents motius i dos estan actualment pendents de resolució.
La resta de víctimes reflectides en la sentència, 139, no han presentat sol·licitud de compensació en termini per motius que es desconeixen.
Estrès posttraumàtic o lesions
La gran majoria d’aquests afectats són persones que apareixen en els fets provats de l’atemptat de les Rambles de Barcelona, i gairebé tots figuren com a víctimes de síndrome d’estrès posttraumàtic (66) o de lesions i seqüeles de caràcter lleu (73).
Sentència al juliol
El mes de juliol passat l’Audiència Nacional va ratificar els aspectes fonamentals de la sentència que va condemnar tres acusats pels atemptats gihadistes del 17-A, si bé va rebaixar 10 anys la pena a dos d’ells, a 43 i 36 anys de presó, per una qüestió tecnicojurídica.
La Sala d’Apel·lació de l’Audiència Nacional, responsable de revisar els recursos que es van interposar contra la primera sentència, va rebutjar considerar els tres únics acusats com a responsables dels 16 assassinats comesos per la resta de membres de la cèl·lula terrorista –tots abatuts– a Les Rambles de Barcelona i al passeig marítim de Cambrils (Tarragona).
Les associacions de víctimes pretenien que la condemna com a coautors dels crims anés dirigida als acusats Driss Oukabir i Mohamed Houli, cosa que els magistrats van declinar.
Les associacions de víctimes es van mostrar insatisfetes amb la sentència, tot i que l’AVT i l’Associació 11-M Afectats del Terrorisme van decidir no recórrer-la davant el Tribunal Suprem.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda