Cinc anys de l’1-O
L’ANC torna al carrer per la Diada amb una manifestació independentista a Barcelona
La marxa recorrerà el Paral·lel i anirà fins a l’Estació de França
L’ANC pretén reprendre el pols independentista als carrers en la Diada d’aquest 2022. Malgrat el nou context de relaxament de les mesures sanitàries, l’ambient independentista continua enterbolit sense un full de ruta compartit i amb una batalla que l’entitat situa entre l’independentisme civil i la línia institucional. Per intentar que es torni a fixar un horitzó per a la desconnexió, l’ANC ha batejat el pròxim Onze de Setembre amb el lema ‘11-S i 1-O. Tornem-hi per vèncer: independència’ perquè sigui la societat civil la que porti les regnes, igual com en el referèndum del 2017, celebrant, de passada, els cinc anys de la consulta sobiranista.
La protesta serà a la ciutat de Barcelona i començarà a l’avinguda del Paral·lel i acabarà a l’Estació de França, a les portes del Parlament. «Un recorregut emblemàtic perquè passarem per Colom i hi ha un simbolisme sobre el colonialisme que ha utilitzat Espanya i que volem denunciar per reflectir la nostra lluita per la independència», ha defensat la presidenta de l’ANC, Dolors Feliu, en una roda de premsa aquest dimarts.
La samarreta d’aquest 2022 és de color negre per simbolitzar «la lluita i la no rendició», emulant la bandera de Santa Eulàlia. «Cridem a totes les entitats a participar-hi per superar els temps de pandèmia, perquè no ens rendim davant aquesta gran repressió que patim i volem trencar el silenci de forma clara i diàfana», ha afegit Feliu.
- Investigació en marxa Sense concert de Coldplay: una mare i una filla descobreixen a Montjuïc que han sigut estafades
- Segona liberalització Adif prepara ja l’obertura de noves rutes ferroviàries a la competència
- Cercador per barris ¿Què va votar el teu veí a Barcelona? Cercador de resultats de les eleccions municipals 2023 per barris i seccions censals
- Monocultiu turístic Guerra al descontrol dels ‘souvenirs’: Ciutat Vella ordena tancar temporalment una vintena de negocis
- Alejandro Sanz: «He tingut un brot molt fort i encara no acaba d’arribar la llum»
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 31 de maig del 2023
- Després de la cita amb les urnes Resultats de les eleccions 2023 en directe: avanç de les generals i sondejos del 23J
- Tribunals El Tribunal Constitucional calibra tornar ‘simbòlicament’ l’escó a Alberto Rodríguez
- La cita musical al Fòrum El Primavera Sound obre la seva edició més desafiadora sense pensar en rècords
- Elit empresarial Escrivá critica el PP per comprometre la credibilitat d’Espanya amb la seva anterior reforma de les pensions