Cas Villarejo
Villarejo va amenaçar la cúpula policial amb treure Kitchen al saber que era investigat
Així es revela en uns àudios difosos aquest dimecres per La Sexta
L’excomissari José Manuel Villarejo va amenaçar l’exdirector adjunt de la Policia Eugenio Pino i dos comandaments més de la «policia patriòtica» amb revelar qui era el «cuiner» del cas Kitchen al saber que era investigat per Assumptes Interns després de la detenció de Francisco Nicolás Gómez Iglesias, el «petit Nicolás».
Així es revela en uns àudios difosos aquest dimecres per La Sexta sobre dues reunions entre Villarejo i l’exdirector operatiu de la Policia, Eugenio Pino, el seu cap de gabinet José Ángel Fuentes Gago i l’excap de la Unitat Central de Suport Operatiu, el comissari Enrique García Castaño, tots investigats en el cas Kitchen a l’Audiència Nacional.
Totes dues reunions van tenir lloc el novembre del 2014, poc després de la detenció del petit Nicolás, al despatx de Pino, i a la segona va ser convocat l’inspector de Policia Rubén Eladio, encarregat d’investigar aquest jove, que al ser detingut va dir el nom de Villarejo i tenia apunts a mà sobre ell.
Villarejo demana una reunió amb la cúpula policial al saber, per periodistes, que aquest inspector d’Assumptes Interns l’ha començat a investigar, cosa que –recorda– li van dir que no passaria, i admet que està disposat a parlar sobre «el cuiner» de l’operació Kitchen, amb referència al xòfer de l’extresorer del PP, Luís Bárcenas, que està processat en el cas sobre el suposat espionatge a l’extresorer.
«Ho faré si no aclarim el tema», li adverteix Villarejo a Pino, que decideix que s’ha de convocar Rubén Eladio a una altra reunió.
A l’arribar aquest inspector, els quatre comandaments li adverteixen que «aquesta conversa no ha tingut lloc», i que si li explica alguna cosa al seu cap, el comissari Marcelino Martín Blas, rebrà».
Notícies relacionadesL’inspector reconeix que ha escrit sobre Villarejo perquè tot el que es digui davant la lletrada s’ha de recollir, i Pino li pregunta quin interès té això per a la causa i fa broma dient-li que es deixi de «barbaritats» i que per què no va parlar del futbolista Cristiano Ronaldo.
En la conversa Pino adverteix que el cas està sota secret de sumari, tot i que malgrat això obté dades de l’inspector.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
