Cita a Barcelona
Vilagrà i Bolaños es reuniran divendres per fixar la data de la reunió entre Sánchez i Aragonès
Els dos titulars de Presidència se citen per tercera vegada des del ‘Catalangate’ i desbrossen el camí per reunir la taula de diàleg, posterior al conclave entre presidents

El ministre de Presidència, Félix Bolaños, es desplaçarà aquest divendres a Barcelona per reunir-se amb la consellera Laura Vilagrà, segons han confirmat fonts dels dos executius a aquest diari. Aquesta serà la tercera reunió que tots dos mantinguin des que va esclatar l’escàndol de l’espionatge a polítics i càrrecs independentistes mitjançant el ‘software’ espia Pegasus. Si la primera presa de contacte va ser freda, la segona va servir per iniciar un tímid desglaç. L’objectiu del conclave de divendres és ja preparar el contingut de la reunió que han de mantenir el president del Govern, Pedro Sánchez, amb el de la Generalitat, Pere Aragonès, presumiblement a la Moncloa, d'aquí a uns 15 dies. Serà també objecte del conclave de divendres precisar dia i lloc.
La reunió entre presidents va ser una de les primeres exigències d’Aragonès quan va saltar el ‘Catalangate’. Els objectius del republicà era que servís per a l’obtenció d’informació sobre el succeït i de garanties que no tornarà a passar. I a través d’aquests passos, restablir la confiança entre uns i d’altres, avui encara molt danyada, especialment, és clar, per la part catalana.
El president del Govern va trigar relativament poc a acceptar la reunió a dos, però va ser el Govern el que va posar com a condició que el conclave tingués alguna utilitat més allà de la merament gràfica, la imatge per als fotògrafs. Per a això, Bolaños i Vilagrà van pactar redactar un acord marc que reglamenti les relacions institucionals dels dos executius. D’això també es debatrà divendres.
Aquesta reunió, la segona, va crear, per cert, una nova fissura en les relacions entre els socis del Govern, per tal com Junts va denunciar que no en van ser avisats. Fonts republicanes asseguren que sí que hi va haver comunicació, tot i que no concreció de l’hora i el dia, només que es produiria de manera «immediata». Amb el passar de les hores, els postconvergents van arribar a exigir que es consensués entre les dues forces, d’ara endavant, les agendes i les trobades dels membres de l’Executiu, començant per la del president. Una cosa a què els republicans es van oposar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe