Cita a Barcelona
Vilagrà i Bolaños es reuniran divendres per fixar la data de la reunió entre Sánchez i Aragonès
Els dos titulars de Presidència se citen per tercera vegada des del ‘Catalangate’ i desbrossen el camí per reunir la taula de diàleg, posterior al conclave entre presidents
El ministre de Presidència, Félix Bolaños, es desplaçarà aquest divendres a Barcelona per reunir-se amb la consellera Laura Vilagrà, segons han confirmat fonts dels dos executius a aquest diari. Aquesta serà la tercera reunió que tots dos mantinguin des que va esclatar l’escàndol de l’espionatge a polítics i càrrecs independentistes mitjançant el ‘software’ espia Pegasus. Si la primera presa de contacte va ser freda, la segona va servir per iniciar un tímid desglaç. L’objectiu del conclave de divendres és ja preparar el contingut de la reunió que han de mantenir el president del Govern, Pedro Sánchez, amb el de la Generalitat, Pere Aragonès, presumiblement a la Moncloa, d'aquí a uns 15 dies. Serà també objecte del conclave de divendres precisar dia i lloc.
La reunió entre presidents va ser una de les primeres exigències d’Aragonès quan va saltar el ‘Catalangate’. Els objectius del republicà era que servís per a l’obtenció d’informació sobre el succeït i de garanties que no tornarà a passar. I a través d’aquests passos, restablir la confiança entre uns i d’altres, avui encara molt danyada, especialment, és clar, per la part catalana.
El president del Govern va trigar relativament poc a acceptar la reunió a dos, però va ser el Govern el que va posar com a condició que el conclave tingués alguna utilitat més allà de la merament gràfica, la imatge per als fotògrafs. Per a això, Bolaños i Vilagrà van pactar redactar un acord marc que reglamenti les relacions institucionals dels dos executius. D’això també es debatrà divendres.
Aquesta reunió, la segona, va crear, per cert, una nova fissura en les relacions entre els socis del Govern, per tal com Junts va denunciar que no en van ser avisats. Fonts republicanes asseguren que sí que hi va haver comunicació, tot i que no concreció de l’hora i el dia, només que es produiria de manera «immediata». Amb el passar de les hores, els postconvergents van arribar a exigir que es consensués entre les dues forces, d’ara endavant, les agendes i les trobades dels membres de l’Executiu, començant per la del president. Una cosa a què els republicans es van oposar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cine On es poden veure les pel·lícules nominades als premis Gaudí
- La Companyia de Dansa de Corea debuta a Barcelona
- Cita aquest dilluns (21 h) L’Espanyol visita el Vila-real en el seu moment més baix: «Cal recuperar l’esperit que teníem»
- 18 de febrer Rufián (ERC) i Delgado (Més Madrid) faran un acte junts a Madrid en ple debat sobre el futur de l’esquerra
- Guardons del cine català ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’ surten com a favorites en la carrera dels premis Gaudí 2026
